Велосипедната каска не е задължителна в Белгия. От години обаче тече дебат между власти, специалисти и спортисти дали да не стане задължителна.
Picture: Nieuwsblad |
Полемиката доби
отново дневен ред след падане на белгийския премиер Александър де Кро от колело
по време на разходка със сина си. Въпреки че инцидентът не донесе сериозни щети
за министър-председателя и след прекарана една нощ в болница, той се върна към
работните си задължения.
Негово изказване
обаче отново отприщи стария спор. Де Кро подчерта, че се е разминал със
сериозни наранявания благодарение на това, че е носил каска. „Спортът е здраве,
но трябва да бъдем по внимателни“, апелира той във видеобращение от дома си.
Според организацията VIAS,
която се занимава с пътна безопасност носенето на каска е личен избор за възрастните,
но не и за малките деца. Те губят често равновесие и по-лесно падат, затова
каската е важна, казват специалистите. Според техни проучвания една каска би
предотвратила до 70% от нараняванията по главата.
Според специалисти в
областна на велосипедния спорт каската е силно препоръчителна, но не може да се
задължи със специален закон. Наблюденията обаче показвали, че въпреки липсата
на задължителен закон, с всяка изминала година все по-вече са тези, които тръгват
на път с каска
И ако каската в въпрос
на личен избор, не така стои въпросът с мобилния телефон. От близо година в
Белгия действа закон, който забранява напълно говоренето по телефон докато
караш колело. Ако те спрат полицай и те видят, че с едната си ръка държиш
телефон, глобата е от стотици евро до изправяне пред първоинстанционен полицейски
съд. Мобилното устройство трябва задължително да бъде поставено на кормилото.