От 1 септември влиза забраната за движение на тротинетки по улиците на Париж. Решението на кметството дойде след проведен референдум, на който над 90% от жителите заявиха, че не искат да им се пречкат двуколките по алеите и в централната градска част.
Лично кметът-социалист Ан Идалго се ангажира и гласува против, за да се отърве от това „неудобство“.
Picture: www.Li.me |
Трите компании Lime, Tier и Dott, притежават парк от 15 000 броя. Операторите ще загубят и разрешението за превозна дейност, съобщиха белгийски медии.
Компаниите са решили да прелокират тротинетките в по-малки френски градове, в Белгия и част от тях в Тел Авив. От Lime съобщиха, че обмислят да пратят няколко бройки в Лил, Лондон, Копенхаген и няколко по-малки германски градове.
Не всички са доволни от решението на общината. "Тъжен съм! Беше прекрасно да се разхождам по този начин, казва Валери Ринкел, потребител на услугата. Друг пък мисли, че е добро решение, защото хората ще преоткрият отново колелото
Според статистиката на трите оператора през 2022 година близо 400 000 души са избрали тротинетката като форма на придвижване.
Френската столица е първата е Европа, която забрани тротинетките. Резултатът предизвика шум и в съседен Брюксел където все повече се чуват гласове да последват примера на Париж.