Pages

събота, 9 ноември 2024 г.

ArcelorMittal иска спешна намеса от ЕК

Meer Informatie: Arcelor gebukt onder goedkoop staal uit China: Brussel moet ingrijpen

Свръхпроизводството на стомана от Китай и пренаситения европейски пазар на далеч по-занижени цени, принуди водещата стоманодобивна компания ArcelorMittal  да отправи апел за намеса от Европейската комисия, съобщава нидерландският ежедневник "Телеграф".

Снимка: Пресслужба на ЕК

Базираната в Люксембург стоманодобивна компания заявява, че са необходими спешни мерки, за да не страда целият сектор в Европа, а дъмпинговите китайски цени са повод за безпокойство.

Спрете китайците 

От мениджмънта призовават новата Европейска комисия за по-строги търговски мерки, за да справи пазарът с пренасищането от китайска стомана. Навременна реакция от страна на Брюксел ще спомогне на европейските производители да останат конкурентоспособни в бъдеще.

Огромните количества внесена китайска стомана е довело до занижени цени и респективно до загуби за ArcelorMittal. За последното тримесечие печалбата на компанията се е свила и възлиза на 1,6 милиарда долара преди данъци. Това е 300 млн. долара по-малко в сравнение с второто тримесечие на годината.

По данни на производителя оперативната печалба на тон стомана е с една трета по-ниска през третото тримесечие, отколкото през второто тримесечие на тази година.

За втората половина на тази година ArcelorMittal отчита лек ръст в търсенето на стомана, тъй като компаниите са започнали плавно да попълват запасите си.

Да биеш конкуренцията по екологичен начин

ArcelorMittal Europe беше една от първите в Европа, която преди години обяви амбициозен план да намали въглеродните емисии с 30% до 2030 г. и да бъде въглеродно неутрална до 2050 г, за да допринесе за Зеления пакт на Европейската комисия. За да изпълни целта компанията пътна карта за намаляване на емисиите. Това ще стане чрез преминаване към производство на стомана с чиста енергия, кръгово производство на въглеродна стомана, за която се използва отпадъчна биомаса, край на употребата на изкопаеми горива в производствения процес, улавяне и съхранение на въглерод за повторна употреба вместо да се отделя в атмосферата.

В редица интервюта главният изпълнителен директор Адитя Митал заявява, че  търсенето на рециклирани и стомани XCarb има огромен интерес и продължава да расте. Екологичното строителство е в разцвет, а клиентите все повече нараства особено след Олимпийските игри, на които пръстените бяха направени от екологична стомана.

Държавна подкрепа

Екологичната политика очевидно е един от начините да се конкурира китайският наплив и да се отговори на поставените цели за зеления преход. Мерките не остават не забелязани от еврокомисията, която през лятото отпусна държавна помощ в размер на 280 млн.евро за белгийския клон на компанията.

Парите ще отидат за екологично производство и модернизация на две доменни пещи във фабриката в Гент и за изграждане на чисто нов завод за желязо.

Природният газ, първоначално използван в енергийния микс, постепенно ще бъде премахнат от процесите на производство  и ще работи с възобновяем водород.

Предвижда се новата мощност да заработи през 2026 г. и се очаква да произвежда годишно по 2,3 милиона тона нисковъглеродно желязо. След като бъде завършен, проектът се очаква да избегне изпускането на над 50 милиона тона въглероден диоксид. ArcelorMittal се ангажира да разпространява техническото ноу-хау, придобито чрез проекта.

В края на октомври Европейската комисия обяви въвеждането на „окончателни изравнителни мита“ до 35,3% върху вноса на електрически превозни средства (BEV) от Китай за период от пет години.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА:  

„Разследването установи, че веригата на стойността на BEV в Китай се облагодетелства от несправедливо субсидиране, което е заплаха от икономическа щета за производителите на BEV в ЕС. В резултат на това тарифите ще влязат в сила в деня след публикуването в Официален вестник на ЕС“, се казва в комюникето на ЕС.

В документа се съобщава, че въз основа на заключенията от приключилото антисубсидийно разследване на Европейската комисия е взето решение за налагане на следните изравнителни мита на китайските износители: BYD - 17,0%, Geely - 18,8%, SAIC - 35,3%.