Pages

събота, 14 януари 2023 г.

Mercedes развива собствени зарядни станции

PHOTO: reezocar.be
Mercedes ще развие и собствена мрежа от станции за бързо зареждане, пише специализираният сайт Gocar.be. Според немската компания, властите продължават да се бавят в тази област, затова производителите вземат нещата в свои ръце и сами инсталират зарядни станции на стратегически мяста

След Tesla и Ionity

Пионер в тази област е Tesla със своите Superchargers. След нея в Ionity, която възникна от сътрудничеството между Ford, Hyundai, Audi, Porsche и Mercedes. Последната марка също поема инициативата да създаде нова мрежа от бързи зарядни станции със световно покритие. Амбицията е до 2030 г. да се внедри глобална мрежа от над 10 000 бързи зарядни устройства под флага на Mercedes. Партньори в този проект, който ще струва няколко милиарда евро, са MN8 Energy и ChargePoint.

Такъв хъб или зарядна станция първоначално ще се състои от 4 до 12 бързи зарядни устройства с мощност 350 kW. Впоследствие, при проявен интерес, ще бъде разширена инфраструктурата до 30 единици.Ще се изграждат около големите градове, по протежение на големи пътни артерии и оживени места като търговски обекти. При възможност ще има такива и край заведения за хранене и тоалетни.

Както и при Tesla, бързите зарядни устройства няма да бъдат достъпни само за шофьорите на Mercedes. Клиентите ще ползват специална резервационна функция чрез навигационната система на автомобила, за да избегнат неприятното време за изчакване. Ще има и преференциална цена.

До 2027 г. Mercedes-Benz планира 400 хъба в САЩ и Канада с общо над 2500 бързи зарядни устройства, за които работата ще започне тази година. Скоро след това Европа и Китай ще достигнат 10 000 бързи зарядни станции до 2030 г.

Наскоро германското правителство обяви, че е си е поставило за цел до 2030 година да изгради 1 млн. обществени зарядни точки за електромобили. Амбициозният план е с оглед на все по-нарастващия бум „зелените“ коли. Според данни на германската статистика на годишна база техният брой е нараснал с 25%. По данни към есента на 2022 14.6% от новорегистрираните автомобили са електрически. Към момента в страната има близо 70 000 зарядни станции, от които 11000 са бързи. За да се постигне целта от 1 милион станции страната ще инвестира 6,3 млрд. евро.

Както наскоро писах в блога си Германия е в Топ 10 на Европа в класацията по дял електрическите превозни средства. За последните две години делът на електрическите превозни средства в националните регистрации на нови автомобили се е увеличил във всички страни (ЕС-27, Исландия, Норвегия) в сравнение с 2020 г. Най-високите дялове са установени в Норвегия (86%), Исландия (64%), Швеция (46%) и Дания (35%), Нидерландия, Германия, Швейцария и Люксембург. 

За сравнение съседката и по класация, и по територия Нидерландия е регистрирала до 30 ноември 316 000 нови собственици на електромобили, съобщи телевизия NOS като цитира данни на Холандската агенция за предприемачество. 

Другата съседка на Германия - Белгия - също готви амбициозни планове за изграждане на зарядна инфраструктура.  Според статистическата служба на кралството - Statbel броят на изцяло електрическите леки автомобили се е увеличил със 75% (71 651) само за периода 2021-2022. Очакванията са, че до 2030 техния брой ще стане около 2 милиона.

В Норвегия пък близо 80% от продадените нови автомобили вече са електрически, показват данни, публикувани от Норвежката асоциация на автомобилната индустрия OFV. Закупени са над 174 000 автомобила миналата година. От тях над 138 000 са изцяло електрически.

OЩЕ ПО ТЕМАТА:  

Зелената сделка , инфраструктурата и колата на бъдещето