Всичко за мен

Моята снимка
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание както и негов кореспондент от Лондон. Работил съм за телевизиите Bulgaria On Air и Канал 3, както и агенция БГНЕС. В момента съм кореспондент за специализирния портал 3E News. От 2020 година живея в Белгия. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, инфраструктура, ВЕИ. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

събота, 19 август 2023 г.

Ремонт на виадукт в Брюксел ще продължи 8 години

Грандиозен ремонт започна тази седмица на брюкселския околовръстен пръстен. Ремонтните дейност на виадукта „Вилворде“ ще продължат 8 години, a реорганизацията на движението започна от пролетта. Очаква се най-големите проблеми и задръствания да бъдат в периода между 2027 и 2031 година.

Строителството на мегаремонта се планира от години и отделни реконструкции се извършват на етапи. Предстои обаче цяла поредица от подмяна на елементи.

Pictures: LinkedIn/Viabuild

Виадуктът „Вилворде“ е пуснат в експлоатация през 1978 година. Проектантите са гарантирали, че може да издържи век при периодични поддръжки. От самото създаване това е ключова артерия, по която ежедневно минават между 150 000-190 000 превозни средства. Поради нарасналия трафик и замърсяването през последните десетилетия бетонът е започнал усилено да се руши и това е наложило спешни мерки

Две строителни компании са се нагърбили с тежката задача-  Stadsbader и Viabuild. Ще се работи денонощно с по три екипа, пише вестник L'Echo, цитиран от специализираният сайт gocar.be. По информация на медията те ще разполагат с бюджет от 500 млн евро.

С колосалната сума ще бъдат ремонтирани пътната настилка, бетонните плочи, осветлението, стоманените носещи конструкции и отделните пилони. Изпълнението ще протече на две фази. 

Първата ще продължи до края на 2025 г. и засяга вътрешният околовръстен път. Ограничението на скоростта ще е 50 км/ч в посока международното летище „Брюксел-Завентем“ от другото летище „Шарлероа“. Освен това мостът ще бъде затворен за камиони през почивните дни от април 2024 г. до края на 2025 г. Втората фаза ще започне през 2026 г.

Проектантът De Werkvennootschap очаква тапата от коли да бъде между 30 до 45 минути. По време на първата фаза закъсненията се оценяват от 15 до 20 минути.

По време на подготовката са обсъждани и други варианти като изцяло затваряне на виадукта за две години. Оказало се невъзможно, тъй като нямало достатъчно алтернативни маршрути, които да поемат трафика.