Близо 20 000 куфара са блокирани на нидерландското национално летище „Схипхол“ заради повреда в част от багажната система. Аварията е станала в ранните часове на 19 декември, но едва в края на работния ден официално е съобщено.
Според говорител, ще отнеме поне "няколко дни"
преди целият багаж да бъде изпратен обратно. „Имаше техническа
повреда, която направи част от системата временно недостъпна“, измънкал като
обяснение накратко говорителят.
Какво точно се е случило не е ясно. Факт е обаче, че багажът
от заминаващите полети трябвало да се обработва ръчно. Това отнемало повече
време и така се стигнало да блокираните куфари. „Правим всичко възможно да
изпратим багажа възможно най-бързо, но можело да отнеме и дни", обещават
от аерогарата.
Пътниците били посъветватнида следят онлайн каналите на
авиокомпанията, с която летят за повече информация.
В дни преди уикенд средно през „Схипхол“ минават около
150 000 куфара. Заради наближаващите празници обаче техният брой е драстично
повече. По данни на летището за Коледа или преди Великден на ден през терминалите
минават средно минават по 86 000 души.
Аварията в системата за багаж идва в период на обявени
грандиозни реформи през следващите години. Планират се инвестиции за 6 милиарда евро – подобряване на условията на
труд, през помещенията за
багаж, климатичните инсталации, ескалаторите, стоянките на
самолетите, пътеките за рулиране и още много други неща, важни
за комфорта на пътниците.
По време на отчета си за полугодието от мениджмънта обещали и да направят инвестиции в по-добра обработка на багажа.
Системата за багаж не за първи път носи печална слава на това летище. Преди 2 години в новинарските материали отново влезе материал за хиляди куфари, които са оставени без надзор, а заради не добра координация на работния процес много от пътниците им се наложило търсят с часове своите багажи. След известно време сюжетът отново се повторил и хаосът с търсещи куфари за пореден път изпълнил терминалите на летището.



