Pages

събота, 16 септември 2023 г.

Брюксел намалява драстично броя на споделените тротинетки от 2024 г.

Край на безразборното спиране на тротинетки от следващата година в Брюксел. Местната община е взела решение ползвателите да паркират на определени зони, а не където им падне.

Скоростта за движение в централната градска част ще бъде 8 км/ч като това правило поетапно ще бъде въведено и в другите зони на белгийската столица.

Photo: Brusselstimes.com

Друга мярка е да бъде намален броят на споделените превозни средства. Към момента по улиците на града се движат 20 000 тротинетки, но техният брой ще бъде намален на 8000

Brussels Mobility ще избере трима оператора за споделяне за споделени велосипеди - общо 7500, два за скутери -600 и два за т.нар. товарни велосипеди тип „гондола“ - общо 300 броя.

Брюксел много внимателно следеше как действа съседен Париж в политиката със споделените превозни средства. След като френската столица обяви преди година, че ще премахне тротинетките от улиците, политици от местния парламент белгийският град също надигнаха глас да се последва примера на техните колеги край Айфеловата кула.

В крайна сметка беше решено за момента да не се премахват превозните средства, но ще се затегне драстично контролът.

През лятото на 2022 година бяха въведени правила за движение на тротинетките по обществените пътища. Година по-късно проучване показало, че много от правилата не се познават от ползвателите. Оказало се, че статистиката с инцидентите никак не е добра. За периода 2021-2022 година броят на регистрираните инциденти е нараснал с 63% или 1700 катастрофи с участието на тротинетки.

„Ако статистиката остане в този вид и нещо не се промени, мерките трябва да се затегнат още повече“, категорични са от института, който отговаря за правилата VIAS.

Сред въведените правила бяха минималната възраст за управление на тротинетка да е 16 години, максималната скорост от 25 км/ч и 6 км/ч в пешеходни зони, забрана за возене на втори човек

Според VIAS най-пренебрегваното правило е, че може да се завива надясно на червен светофар. Масово не се знае, че тротинетките, подобно на велосипедистите, може да се движат срещу посоката на движение. Четири от десет анкетирани са заявили, че си нямат на представа за тази възможност.

Не се знае също, че максималната скорост за тези превозни средства е 25 км/ч. Също така не се знае, че карането по пешеходните зони е забранено. А това е най-честата причина за инциденти с пешеходци. От анкетирани над 1000 души, 70% не знаят, че трябва да използват само велосипедни алеи, а не тротоарите.