Всичко за мен

Моята снимка
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание както и негов кореспондент от Лондон. Работил съм за телевизиите Bulgaria On Air и Канал 3, както и агенция БГНЕС. В момента съм кореспондент за специализирния портал 3E News. От 2020 година живея в Белгия. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, инфраструктура, ВЕИ. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

неделя, 15 юни 2014 г.

Соларен самолет се готви за околосветско


Преди повече от две десетилетия двама швейцарци – Бернар Пикар и Андре Боршберг, решили да построят соларен самолет. Първият модел полетя в небето през 2010 година. Тестови излитания и кацания бяха извършени от Швейцария до Франция и Белгия, с след това в Испания и Мароко. 
Миналата година бяха направени нови изпитани – само че в американското въздушно пространство. Тази пролет бе представен и вторият модел на самолета  Solar Impulse, с който ще бъде направено околосветско пътешествие идната година.
На блестящата сребриста повърхност на самолета, до логото стои и емблемата на немския концерн Bayer, тъй като има решаваща роля при проектирането, отбелязва „РБК Дейли“. Инженерите на компанията не само проектират, но и възприемат проекта като своя „летяща лаборатория“ за предстоящи технологични проекти  дългосрочен план.
През 2010 година 30 учени от Bayer MaterialScience разработва иновационна пластмаса. За двата самолета са доставени тънки листове прозрачен дълготраен поликарбонат за остъкление на кабината и твърда полиуретанова пяна за изолация на акумулаторите. Подобрена е и изолацията, която се използва при конструирането на кабината. 



Високоефективната изолация е особено важна, тъй като трябва да осигурява комфорт на пилота при температурни амплитуди от минус 40 градуса през нощта до 40 над нулата – през деня. В кабината на самолета, който предстои да обиколи света ще има място само за един пилот.


Самолетът ще е с размах на крилата от 78 метра – повече от този на Boeing 747 Jumbo Jet. Крилата, фюзелажът и задкрилките са покрити с 17 248 монокристални силициеви соларни клетки, всяка от които е с дебелина само 135 микрона. Машината ще се задвижва от  четири двигателя, всеки с 17,5 к.с.