Всичко за мен

Моята снимка
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание както и негов кореспондент от Лондон. Работил съм за телевизиите Bulgaria On Air и Канал 3, както и агенция БГНЕС. В момента съм кореспондент за специализирния портал 3E News. От 2020 година живея в Белгия. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, инфраструктура, ВЕИ. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

вторник, 29 март 2016 г.

Кабинетът се активизира за Летище София




До 2 седмици Министерски съвет трябва да разгледа за одобрение концесията на столичното летище. За пловдивското решение може да има и още тази седмица, съобщи по време на инфраструктурна конференция транспортният министър Ивайло Московски.

Намирането на стратегически инвеститор за столичния аеропорт е приоритетна цел вече на няколко правителства. Преди месеци дори се заговори, че парите от концесията директно ще отидат за оздравяване на закъсалата държавна железница. От авиационния сектор също чакат с нетърпение частник да поеме най-голямата ни аерогара. По време на годишната среща на авиокомпаниите в средата на март, отново ясно бе подчертано, че предстоящата концесия на летище София цитирам „отваря много въпроси пред тях” и най-вече доколко ще повлияе за успешното развитие на българските авиокомпании и гражданската авиация като цяло.

Що се отнася до пловдивското – авиационните експерти споделиха на срещата пред Канал 3, че то също е изключително важно за сигурността, тъй като е резервно летище на столичното. Подобен случай на аварийна ситуация се разигра в края на миналата година с два чартърни  самолета. Оказало се, че аеропортът бил затворен посред нощ и намало кой да обслужи близо 300 души. След нелепата случка от държавата се чу глас, че ситуацията не търпи отлагане и за този аеропорт активно ще се търси частен стопанин.

Сред ударните задачи на държавата са промените в Закона за концесиите. Предвижда се отпадане на заложения в момент 35-годишен срок. По думите на Московски концесия вече ще може да се отдава и за 99 години. Поправките щели да дадат повече гъвкавост както на концесионера, така и на съответното ресорно министерство, което ги отдава.