До 2 седмици Министерски съвет трябва да разгледа за
одобрение концесията на столичното летище. За пловдивското решение може да има
и още тази седмица, съобщи по време на инфраструктурна конференция
транспортният министър Ивайло Московски.
Намирането на стратегически инвеститор за столичния
аеропорт е приоритетна цел вече на няколко правителства. Преди месеци дори се
заговори, че парите от концесията директно ще отидат за оздравяване на
закъсалата държавна железница. От авиационния сектор също чакат с нетърпение
частник да поеме най-голямата ни аерогара. По време на годишната среща на
авиокомпаниите в средата на март, отново ясно бе подчертано, че предстоящата концесия
на летище София цитирам „отваря
много въпроси пред тях” и най-вече доколко ще повлияе за успешното развитие на българските
авиокомпании и гражданската авиация като цяло.
Що се отнася до пловдивското –
авиационните експерти споделиха на срещата пред Канал 3, че то също е
изключително важно за сигурността, тъй като е резервно летище на столичното. Подобен
случай на аварийна ситуация се разигра в края на миналата година с два чартърни
самолета. Оказало се, че аеропортът бил
затворен посред нощ и намало кой да обслужи близо 300 души. След нелепата
случка от държавата се чу глас, че ситуацията не търпи отлагане и за този
аеропорт активно ще се търси частен стопанин.
Сред ударните задачи на държавата са промените в
Закона за концесиите. Предвижда се отпадане на заложения в момент 35-годишен
срок. По думите на Московски концесия вече ще може да се отдава и за 99 години.
Поправките щели да дадат повече гъвкавост както на концесионера, така и на
съответното ресорно министерство, което ги отдава.