Всичко за мен

Моята снимка
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание както и негов кореспондент от Лондон. Работил съм за телевизиите Bulgaria On Air и Канал 3, както и агенция БГНЕС. В момента съм кореспондент за специализирния портал 3E News. От 2020 година живея в Белгия. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, инфраструктура, ВЕИ. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

вторник, 8 октомври 2024 г.

Автомобилни концерни искат отлагане на строгите правила за CO2

Някои от най-големите автомобилни производители излязоха с апел към Европейската комисия да забави темпото и да отложи малко изискването за редуциране на емисиите CO2.

Снимка: Личен архив

Според настояването на Брюксел до 2023 година всички нови автомобили, продавани в ЕС трябва да бъдат с нулеви емисии.

„Тези правила вредят на автомобилната индустрия. От друга  – потребителите не искат да купуват електрическите автомобили, заради цената и пробега", се казва в писмо до председателя на ЕС Шарл Мишел.

Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA), френската Renault и германската Volkswagen също искат по-гъвкави правила.

Ако производителите не спазват целите за CO2, те рискуват глоби, които могат да достигнат милиарди евро, посочва главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео. Глобата се изчислявала въз основа на брой грамове CO2, които производителят отделя средно на продадено превозно средство.

Много производители на автомобили е малко вероятно да изпълнят целта за CO2, казва пред нидерландската тв Nos Рико Луман, икономист по транспорт и автомобилостроене в ING. Той също отбрлязва, че екоколите все още са  твърде скъпи за много потребители. Необходими са повече  субсидии и по-добра инфраструктура за зареждане, за да станат по привлекателни.

Разочароващи данни

Европейската автомобилна индустрия, наред с проблемите, свързани с изискването за CO2, трябва да се справя с разочароващите данни за продажбите. Част от проблемите са във фокуса на Европейския парламент, който трябва да излезе с конкретни мерки за излизане от кризата. Сред тях са начини за подобряване на конкурентоспособността и запазване на работните места.

В същото време китайските марки стават все по-популярни на европейския пазар. През последните 4 години делът се е увеличил до малко над 14%.