Всичко за мен

Моята снимка
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание както и негов кореспондент от Лондон. Работил съм за телевизиите Bulgaria On Air и Канал 3, както и агенция БГНЕС. В момента съм кореспондент за специализирния портал 3E News. От 2020 година живея в Белгия. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, инфраструктура, ВЕИ. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

четвъртък, 25 април 2013 г.

Електробус става класна стая

Години
наред вече слушаме как образователната ни система е стара, обучението неефективно, а класното обучение - прекалено теоретично и скучно за учениците. Ако се разходите на тазгодишното образователно изложение пред НДК, ще видите, че участниците сякаш се надпреварват да опровергаят тезата за скучния образователен процес и предлагат всевъзможни интерактивни форми, които ако образователното министерство откликне и одобри -убеден съм, че киселата физиономия на децата бързо ще се промени. Сред палатките от рекламни материали прави впечатление паркиран електробус.

Екологичното возило ще се използва в нова пилотна програма за извънкласна форма на обучение. Бусът ще бъде оборудван с аудио и видео система, която на терен ще показва на децата как да спазват Закона по пътищата, как се изпреварва, елементарни познания за пътните знаци. В момента същото обучение се провежда в рамките на часа на класния. "Искаме да разчупим материята, радваме се, че получаваме подкрепа от министерството и инспектората, разказа ми инициатирът на проекта Юрий Анджекарски от дужеството Делта Експортконсулт. Няколко училища вече са заявили интерес към програмата. Увервенията са, че таксата ще е символична с оглед на оскъдния семеен бюджет.
Някой от директорите са предложили с буса да се провеждат "зелени" образователни лекции и по този начин да се включат в глобалната кампания за опозване на природата. Мобилният образователен център може да изминава между 80 и 130 километра с едно зареждане на батерията. В случай че се изтощи в насред пътя, в задната част има генератор на бензин, който спасява положението до най-близката зарядна колонка. Цената на буса (без инсталирани системи за обучение) е близо 60 000 лева. Машини от този тип се предвижда да произвежда бъдещият завод за електобуси в Брезник.

През декември китайската компания Build Your Dreams сключи споразумение с българската "Булминерал" за изграждане на завода. Годишно ще се произвеждат между 40 и 60 машини.