About Me

My photo
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание на телевизия Bulgaria On Air, телевизия Канал 3 и агенция БГНЕС. Бил съм и кореспондент на национални медии от Лондон. Ресори: енергетика, инфраструктура и транспорт. От 2020 година живея в Белгия. Работя и специализирам в логистична компания. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, „зелената енергия“, съпътстващата инфраструктура, ВЕИ и тенденциите в секторите. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

Friday 19 April 2013

От Русия до Китай по релси



Железопътната линия между Москва и Казан може да бъде модернизирана следващите четири години. Пилотният проект, на стойност 130 млрд. рубли, ще стане с участието на частния сектор, уточни пред медиите първият вицепрезидент на компанията РЖД Александър Мишарин.

Идеята е направлението в бъдеще да бъде продължено до Екатеринбург, Челябинск и на изток до Китай. Ако Думата каже „да“ на проекта – 70 на сто от сумата ще бъде осигурена от бюджета, останалата част -  частни компании.

Възможностите за Русия ще се разкрият, ако Пекин реализира идеята си да създаде скоростна железопътна линия до Лондон. Едната възможност е релсите да минават през руската територия, а другата – покрай нея, отбеляза Мишарин.

Преди време руската държавна железопътна компания имаше намерения да навлезе по-сериозно на българския и на европейския пазар с участие в конкурса за приватизацията на БДЖ „Товарни превози“. Впоследствие обаче руснаците се отказаха, защото ситуацията била „противоречива“, а подвижния парк – в износено състояние.

No comments:

Post a Comment