
Идеята е направлението в бъдеще да бъде продължено до Екатеринбург,
Челябинск и на изток до Китай. Ако Думата каже „да“ на проекта – 70 на сто от сумата ще бъде осигурена от бюджета, останалата част - частни компании.
Възможностите за Русия ще се разкрият, ако Пекин реализира идеята си да
създаде скоростна железопътна линия до Лондон. Едната възможност е релсите да
минават през руската територия, а другата – покрай нея, отбеляза Мишарин.
Преди време руската държавна
железопътна компания имаше намерения да навлезе по-сериозно на българския и на
европейския пазар с участие в конкурса за приватизацията на БДЖ „Товарни превози“.
Впоследствие обаче руснаците се отказаха, защото ситуацията била „противоречива“,
а подвижния парк – в износено състояние.