Всичко за мен

Моята снимка
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание както и негов кореспондент от Лондон. Работил съм за телевизиите Bulgaria On Air и Канал 3, както и агенция БГНЕС. В момента съм кореспондент за специализирния портал 3E News. От 2020 година живея в Белгия. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, инфраструктура, ВЕИ. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

четвъртък, 20 юни 2013 г.

Метрото с 4 станции по "Владимир Вазов"

Столична община обмисля вариант за довеждащ транспорт до началната метростанция от третия лъч на метрото, която ще се намира на бул. „Ботевградско шосе“, коментира в писмо до Блогът на Апо шефът на столичния метрополитен инж. Стоян Братоев. Писмо за повече информация изпратих до общината, но до момента отговор няма.

Трасето по бул. „Владимир Вазов“ ще има четири открити станции на кръстовищата с улиците: „Стоян Доспевски“, „Витиня“, „Васил Кънчев“ и Макгахан.

Върху проекта работи чешката фирма "Метропроект", като срокът за окончателното завършване е до края на годината. През 2014 година Столична община ще кандидатства за европейско финансиране и планира да започне изграждането.

Според писмото на инж. Братоев, депото на третия лъч ще бъде изградено до колелото на трамвай 22, южно от булеварда. Предвидени са надземни буферни паркинги, както и нова автогара. Движението на железницата по „Владимир Вазов“ до моста „Чавдар“ ще става надземно по естакада, подобна на тази от първия диаметър, но няма да бъде закрита. В тунел влакът ще влиза от малък градски театър "Зад канала". На Орлов мост ще има връзка с най-старата линия „Люлин“- Младост“. Следващата пресечна точка е на кръстовището между булевардите "Патриарх Евтимий" и "Витоша" третата линия на метрото ще прави връзка с втората. В района на „Овча купел“ мотрисите отново ще излязат на повърхността. Последните две спирки също ще бъдат подземни. Влакът ще прави връзка с жп линията София – Перник. Планът е участъкът да е готов  до 2018 година.