Всичко за мен

Моята снимка
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание както и негов кореспондент от Лондон. Работил съм за телевизиите Bulgaria On Air и Канал 3, както и агенция БГНЕС. В момента съм кореспондент за специализирния портал 3E News. От 2020 година живея в Белгия. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, инфраструктура, ВЕИ. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

неделя, 11 август 2024 г.

Кораби се готвят за хаос и забавяния заради ремонт на холандски канал

Започва модернизацията на ключов канал, който е най-пряката връзка за корабите между Белгия и Нидерландия.

Плановете са Юлиана“, както се нарича да бъде затворен за няколко месеца. През това време той ще бъде разширен и с метри вкопан, за да преминават още по-големи кораби и баржи. Докато трае ремонтът от местната морска администрация са предупредили за хаос и забавяния в графиците. Може да се стига и до 10 часа изчаквания.

Едни от най-натоварените участъци не само в двете страни, а въобще в Европа са шлюзовете „Креекрак“ – връзката между реките Шелда и Рейн. До края на септември и там ще се извършват ремонти, а преминаването ще става само по една камера.

Редица компании са предпочели през времето на ремонта да предприемат по обиколен маршрут през Белгия, което допълнително както ще удължи маршрутът и ще оскъпи товарите им.

От браншовата търговска асоциация на морския транспорт за заявили в интервюта, че очакват много от компаниите, които имат връзка по маршрута да предпочетат да качат товарите си с тирове.

Една от най-засегнатите е индустриалната зона "Чемелот", където се намират големи компании като SABIC, OCI Nitrogen, Fibrant и AnQore. От мениджмънта на зоната са заявили, че ще се обърнат към съда, за да претендират компенсации за пропуснати ползи.

 

По груби изчисления по време на ремонтите ще са необходими месечно поне 86 000 камиона, което е невъзможно да се случи казват специалистите на компанията Royal Dutch Inland Shipping.

"Транспортът по вода е значително по-евтин от автомобилния и също така по-малко стресиращ за оборудването и персонала. Един кораб може да превози товара от 74 камиона", обяснява неин говорител.

Модернизацията освен че ще създаде хаос в морския транспорт, ще струва почти 1 милиард евро. Процесът по затварянето на канала се подготвя от една година.

Разширяването на водния канал е част от комплексни мерки както в Нидерландия, така и в съседна Белгия. Властите във фламандската част вече са започнали реновация на ключовия пограничен канал „Алберт“, който свързва  най-големите индустриални зони в провинция Лимбург с пристанището в Антверпен.

За да могат да преминават огромни кораби, много от провинциите направиха повдигане на десетки мостове по протежението на канала. Последната такава голяма инфраструктурна модернизация приключи през миналото лято в района на Хаселт където се намират три от водните асансьори за кораби и баржи.