Всичко за мен

Моята снимка
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание както и негов кореспондент от Лондон. Работил съм за телевизиите Bulgaria On Air и Канал 3, както и агенция БГНЕС. В момента съм кореспондент за специализирния портал 3E News. От 2020 година живея в Белгия. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, инфраструктура, ВЕИ. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

петък, 5 юни 2015 г.

Московски за дълга на БДЖ, стратегията и концесиите




През последните три месеца министерството на транспорта работи по изработването на поредната нова дългосрочна инвестиционна стратегия за развитието на държавната железница.

Приоритет в нея е закупуването на нов вагонен парка. Това заяви в ексклузивно интервю за „Факторът Кошлуков” по Канал 3  ресорният министър Ивайло Московски. Очаква се до края на месеца стратегията да бъде приета от Министерски съвет и Народното събрание. С капиталов трансфер от страна на държавата ще бъдат закупени новите влакове и ще бъде довършено строителството на железния път до сръбската и турската граници, както и до пристанище Бургас.

Законодателни промени:
В парламентарната комисия по транспорт се говори за разделение на Закона за движение по пътищата на два отделни - за пътищата и за автомобилните превози. С в новия закон за превозите ще се наблегне и на сервизната дейност. "В момента държавата по никакъв начин не контролира сервизите, квалификацията на монтьорите, и използваните части", призна министърът.

Дългът към кредиторите:
Продължават усилените разговори с банките. Министерството на транспорта е предложило 7-годишно разсрочване на дълга. Московски се надява банките да приемат предложението, в противен случай БДЖ ще премине в несъстоятелност и няма да получат никакви средства.

Борбата с кражбите на гориво:
Борбата с крадците продължава от няколко години. Към момента на всички места, където се зареждат локомотивите има инсталирани камери. В централата на БДЖ всички пунктове се наблюдават, разкри министърът. Мярката ще намали с близо 1,5 млн. лева разходите за гориво, изчислили от железницата.

Съдбата на БДЖ „Товарни превози”:
Единственото спасение за дъщерното дружество, по думите на Московски, е приватизацията. Финансовите резултати също се оказали незадоволителни за последните четири години. 

Разчетите показали, че в края на миналото управление на кабинета „Борисов” дружеството е било на 3.5 млн. лева оперативна загуба, а в момента тя е близо 15 млн. „Трябва да е ясно, че ако не се сключи сделка с инвеститор, няма как да се закупи оборудване”, убеден е Ивайло Московски.

Концесиите: 
В момента се подготвят концесионните анализи за летищата в София, Пловдив, Горна Оряховица.

Интермодални терминали: Ще се строят подобни връзки край Варна, Русе, Пловдив и Видин
                                     Снимка: Канал 3: Бъдещи интермодални терминали