Всичко за мен

Моята снимка
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание както и негов кореспондент от Лондон. Работил съм за телевизиите Bulgaria On Air и Канал 3, както и агенция БГНЕС. В момента съм кореспондент за специализирния портал 3E News. От 2020 година живея в Белгия. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, инфраструктура, ВЕИ. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. Ik heb interesse voor energie en politiek.

неделя, 26 януари 2025 г.

Антверпен строи подводен тунел за велосипедисти

400 метра подводен тунел под река Шелда в Антверпен ще бъде построен за велосипедисти и коли. Проектът ще продължи няколко години. Очаква се трасето за колелета, скутери и тротинетки да бъде пуснато през 2028, а за шофьорите –2030 г.

снимка - личен архив

Властите в белгийския град се готвят за строителството от 2 години. Първите елементи по новото съоръжение вече са доставени на брега.

Новата инфраструктура ще промени и коренно облика в района около ключовия морски път. Строителите са изместили стара дига, за да се освободи пространство за строителните дейности. Нова, по-висока дига, е построена навътре в сушата, за да замени старата. Преместването е осигурило 18 хектара площ, която в бъдеще ще остане заблатена и естествен хабитат за растения и птици.

Още по темата: Портът в Антверпен регистрира растеж и ще прави завод за екопластмаса

Бъдещият тунел на Шелда ще започва от левия бряг на реката, близо до Синт-Анабос и ще свързва пристанището.

Проектът за новия тунел е изцяло свързан с дългосрочната политика на голямото пристанище, което залага на зелените иновации, чистите технологии и на колелото като основно средство за придвижване до работа. 

За да стимулира тази дейност, през миналата година на територията на пристанището започна ударно изграждане на велоалеи, стоянки и паркинги за велосипеди.

В дългосрочната инвестиционна стратегия на един от най-важните портове в Европа е заложено, че ще се фокусира върху укрепването на инфраструктурата и предлагането на устойчиви логистични решения, които допринасят за усилията на индустрията в областта на намаляването на CO₂ и дигитализацията. Дългосрочната цел е да стане климатично неутрално до 2050 година. 

Вече няколко години портът работи съвместно с университетски учени и тестват иновативни технологии за намаляване на емисиите. Модернизацията по разширяване на порта вървят ръка за ръка със „зелената“ идея и кръговата икономика. За някои от иновативните проекти вече съм ви разказвал в отделни тематични материали през последните години.