400 метра подводен тунел под река Шелда в Антверпен ще бъде построен за велосипедисти и коли. Проектът ще продължи няколко години. Очаква се трасето за колелета, скутери и тротинетки да бъде пуснато през 2028, а за шофьорите –2030 г.
снимка - личен архив |
Властите в белгийския град се готвят за строителството от 2 години. Първите елементи по новото съоръжение вече са доставени на брега.
Новата инфраструктура ще промени и коренно облика в района около ключовия морски път. Строителите са изместили стара дига, за да се освободи пространство за строителните дейности. Нова, по-висока дига, е построена навътре в сушата, за да замени старата. Преместването е осигурило 18 хектара площ, която в бъдеще ще остане заблатена и естествен хабитат за растения и птици.
Още по темата: Портът в Антверпен регистрира растеж и ще прави завод за екопластмаса
Бъдещият тунел на Шелда ще започва от левия бряг на реката, близо до Синт-Анабос и ще свързва пристанището.
Проектът за новия тунел е изцяло свързан с дългосрочната политика на голямото пристанище, което залага на зелените иновации, чистите технологии и на колелото като основно средство за придвижване до работа.
За да стимулира тази дейност, през миналата година на територията на пристанището започна ударно изграждане на велоалеи, стоянки и паркинги за велосипеди.
В дългосрочната инвестиционна стратегия на един от най-важните портове в Европа е заложено, че ще се фокусира върху укрепването на инфраструктурата и предлагането на устойчиви логистични решения, които допринасят за усилията на индустрията в областта на намаляването на CO₂ и дигитализацията. Дългосрочната цел е да стане климатично неутрално до 2050 година.
Вече няколко години портът работи съвместно с университетски учени и тестват иновативни технологии за намаляване на емисиите. Модернизацията по разширяване на порта вървят ръка за ръка със „зелената“ идея и кръговата икономика. За някои от иновативните проекти вече съм ви разказвал в отделни тематични материали през последните години.