Германия ще трябва да инвестира близо 400 милиарда евро в застаряващата си инфраструктура като магистрали, железопътен транспорт и енергийна мрежа. Това заявява в интервю по време на проучване преподавателят и икономист от университета във Фрайбург Ларс Фелд, цитиран в нидерландски медии.
Снимка личен архив |
Пресата следи под лупа развитието на съседката по тези дейности, тъй като част от магистралите на Германия се вливат в тези на Нидерландия. Такъв е случаят с немската А4 и нидерландската А76.
В областта на енергийната свързаност двете страни усилено работят по общи газопроводи и бизнес решения за развитието на пограничните индустрии.
Тези проекти обаче биват спъвани, тъй като от думите на учения става ясно, че немското правителство не е направило нищо дълго време за модернизация на инфраструктурата. По изчисления на Фелд в краткосрочен аспект през следващите няколко години на Германия ще са ще са необходими в спешен порядък над 57 милиарда евро за пътища и 63 млрд. евро за остарелите железници.
В дългосрочен план ще са нужни още милиарди евро инвестиции за енергийния преход и да стане страната климатично неутрална както иска ЕК до 2050 година.
Международният валутен фонд също призовава Германия да инвестира повече, за да стимулира растежа. В становище се казва, че германските публични инвестиции са сравнително по-малко в сравнение с други големи индустриализирани страни.
Фондът също така смята, че Германия трябва да направи повече за борба с бюрократичната регулаторна тежест. По-рано тази седмица МВФ понижи прогнозата си за растеж на Германия. Според института, най-голямата икономика в Европа през тази година ще е в застой. По-ранната прогноза беше, че ще бъде отбелязан минимален растеж от 0,2%.