About Me

My photo
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание на телевизия Bulgaria On Air, телевизия Канал 3 и агенция БГНЕС. Бил съм и кореспондент на национални медии от Лондон. Ресори: енергетика, инфраструктура и транспорт. От 2020 година живея в Белгия. Работя и специализирам в логистична компания. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, „зелената енергия“, съпътстващата инфраструктура, ВЕИ и тенденциите в секторите. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

Tuesday 27 February 2024

Нидерландската железница със 191 млн. евро загуби за 2023 г.

Финансови неволи тресат нидерландската железница от корона кризата насам. За последните няколко години компанията е регистрирала милиони евро загуби заради отлив на пътници, заради компенсации от закъсняващи влакове и повишени разходи за заплати, казват от превозвача.

Picture: Wikipedia

Данните показват, че изминалата 2023 година е била малко по-благосклонна към железницата и е приключила със 191 милиона евро пасив в сравнение с 421 милиона през 2022 г.

Една от причините е, че не може да бъде възстановен пътникопотокът от времето преди пандемията. Същевременно рязкото покачване на инфлацията и животът в страната са довели до промяна в Колективния трудов договор и средно увеличение на заплатите от малко на 6%.

Наред с финансовите неволи, компанията е принудена да компанията пътниците за това, че са били принудени да чакат по пътя заради ремонти, по-бавни влакове и изпуснати връзки. За миналата година под формата на обезщетения, разходи за таксита и хотели са платени близо 7 милиарда евро.

Част от натрупаните загуби ще бъдат компенсирани с увеличение на билетите, признават от компанията. Средствата обаче нямало да стигнат и затова ще се намеси държавата.

Очаква се, през 2024 г. новото правителство (когато бъде избрано, б.а.) да внесе допълнителни 120 милиона евро, за да се предотврати поскъпването на билетите за влак. 

В комбинация с редовната корекция заради инфлацията, това може да означава, че билетите за влак ще станат с над 10% по-скъпи през следващата година, предупреждава компанията.

Новината никак не се нравела на пътниците, които в скорошно допитване близо 90% от анкетираните заявили, че са имали закъснение до 5 минути. На пръв поглед изглеждало малко, но много често било фатално и водело до изпускане на следващия

No comments:

Post a Comment