Всичко за мен

Моята снимка
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание както и негов кореспондент от Лондон. Работил съм за телевизиите Bulgaria On Air и Канал 3, както и агенция БГНЕС. В момента съм кореспондент за специализирния портал 3E News. От 2020 година живея в Белгия. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, инфраструктура, ВЕИ. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. Ik heb interesse voor energie en politiek.

неделя, 24 август 2025 г.

Хиляди соларни панели заслепяват пилотите на летище „Завентем“

Хиляди слънчеви панели, разположени в близост до летището в Амстердам, ще бъда премахнати. Причината е, че светлината заслепявала пилотите на двете писти по време на кацане.

Снимката е илюстративна. Източник- ЕК, архив

Идеята да се използват максимално площите за екологична енергия е похвална. Но мястото не е подходящо. Неправилната оценка сега ще принуди собствениците да демонтират 228 000 панела.

До проблемната ситуация се стигнала след множеството оплаквания на пилоти когато кацали на две от пистите на международното летище „Схипхол“. В различни часове на деня позицията на слънчевите лъчи, които се отразявали върху стъклата правели много трудно, а понякога и почти невъзможно за захождащите самолети, разказват френски и белгийски медии.

След спешна среща между ръководството на летището, местната администрация в Завентем и националната авиокомпания KLM, взето било решение да се подаде жалба срещу белгийската компания-оператор Energy Solutions Group, която инвестирала в парка 90 млн.евро.

След консултация между заинтересованите страни и анализ на ситуацията било взето решение да се премахне всичко. Но ESG не възнамерявала да се лишава от този енергиен източник в близост до аеропорта. Следователно панелите ще бъдат премахнати и оборудвани с антирефлексно покритие преди поетапно отново да заемат същите места. Цената на тази операция не е съобщена, но според изданието L'Echo сметката може да достигне 25 до 32 милиона евро.

"За нас безопасността остава наш основен приоритет, както на летището, така и в околността. Разгледахме различни варианти и взехме компромисен, който гарантира безопасността на въздушния трафик, но същевременно запазва устойчивото производство на енергия", обяснява Патриша Виталис, директор на операциите в „Схипхол“. 

Трите страни партньорски са се договорили в името на бизнеса да си поделят разходите. Със средства ще се включи дори правителството.