About Me

My photo
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание на телевизия Bulgaria On Air, телевизия Канал 3 и агенция БГНЕС. Бил съм и кореспондент на национални медии от Лондон. Ресори: енергетика, инфраструктура и транспорт. От 2020 година живея в Белгия. Работя и специализирам в логистична компания. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, „зелената енергия“, съпътстващата инфраструктура, ВЕИ и тенденциите в секторите. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

Monday 30 January 2023

Белгия стимулира велотранспорта до работното място

Компаниите в Белгия ще плащат на служителите си между 25 и 27 евроцента за изминат километър, ако ходят на работата с колело. Това е записано официално в новите колективни трудови договори след договорка  между социалните партньори.

Тази практика и в момента съществуваше като към момента 85% от фирмите и без новите промени плащат за екологичното превозване до работното място. Сумите ще бъдат индексирани през следващите години.

Новата бонусна система ще влезе в сила от 1 май 2023 г. след като правителството преведе на компаниите 80 млн. евро помощ за насърчаване на велосипедния транспорт.

За да получат парите към месечните си заплати, служителите трябва да изберат един маршрут, по който ще се движат, да го представят пред работодателя и по този начин да бъдат фиксирани точните им километри. Плащането е за двупосочно придвижване като помощта е за изминати до 40 км на ден

Федералният министър на мобилността Жорж Гилкинет (Ecolo) приветства това споразумение между социалните партньори и го определя като допълнителна стъпка към по-активна мобилност, която да намали емисиите CO2 в атмосферата. 

Според на последния доклад на Централния съвет за икономика (CRB), 631 604 служители (около 15 процента от всички служители в Белгия) са кандидатствали за тази компенсация през 2021 г., възлизаща на общо 170 милиона евро.

КОД СРЕЩУ КРАЖБА
Стопкадър: VRT
За последната година е отчетен ръст на откраднатите велосипедни, включително и от стоянки пред работата. За да се пресече тази порочна практика ще бъде внедрена в цялата страна системата MyBike. Тя ще позволи на собствениците на велосипеди да регистрират колелото си и да докладват при кражба. 

Собствениците на велосипеди ще получат възможност на залепване на специален стикер на велосипеда си, съдържащ уникален код, който не може да бъде премахнат. Това трябва да помогне за намаляване на кражбите на велосипеди и да помогне за събиране на откраднати велосипеди със собственика им, надяват се от полицията.


В ПОДКРЕПА НА КОЛЕЛОТО

Правителството заяви, че планира следващите години да изгради над 1000 км велоинфраструктура до 2025 г. В страната има близо 4000 км инфраструктура (2700 във Фландрия и 1480 във Валония и Брюксел). В това число влизат огромни веломагистрали, междуградски пътища, локални комбинирани пътеки за колелета и пешеходци, специални маршрути за трудноподвижни хора или за инвалидни колички.

Интересът към този вид транспорт несъмнено расте. През пандемичната 2020 г. по проекти в инфраструктура за безопасно колоездене само във Фландрия са инвестирани 180 млн.евро. През 2021 година те са скочили почти двойно – до 355 млн., за 2022 г. - 328 млн., а за 2023 – 303 млн. Справка показва за настоящата година са разработени и чакат своето финансиране 420 велосипедни проекта. Сред тях се открояват велосипедни алеи, велосипедни магистрали, тунели, мостове и др.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА:

No comments:

Post a Comment