About Me

My photo
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание на телевизия Bulgaria On Air, телевизия Канал 3 и агенция БГНЕС. Бил съм и кореспондент на национални медии от Лондон. Ресори: енергетика, инфраструктура и транспорт. От 2020 година живея в Белгия. Работя и специализирам в логистична компания. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, „зелената енергия“, съпътстващата инфраструктура, ВЕИ и тенденциите в секторите. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

Monday 22 January 2024

Шестдневна стачка парализира влаковете между Германия и Нидерландия

Германските влакови екипажи излизат в шестдневна стачка, заради която ще бъде блокирано движението със съседна Нидерландия, съобщават от националния превозвач на ниската земя.

www.bahn.de

Между 24 и 29 януари няма да се движи влакът от Амстердам до Берлин, спират нощните влакове до Австрия и Швейцария.

Това е най-масовата стачка правена някога в железницата на Германия. Служителите на Deutsche Bahn и железопътния синдикат GDL ще настояват за по-високи заплати и по-кратки работни седмици.

От железопътната компания в Нидерландия са заявили, че закупилите билетите могат да ги анулират безплатно или да ги променят за друга дата след 5 февруари.

Международните влакове ICE се движат от Амстердам до Кьолн, Франкфурт и Мюнхен, преминават през Германия до други дестинации като Цюрих и Виена.

В началото на декември серия от стачки отново объркаха плановете на пътниците. Напълно или частично спряха влаковете в Германия и Белгия, което наруши графика в Нидерландия, Франция и Великобритания.

В Германия протестът беше отново организиран от Синдиката на машинистите GDL със същото искане - по-високи заплати и по-къса работна седмица – от 38 на 35 часа. Заплатата им трябвало да се вдигне с около 500 евро заради инфлацията. По-високата заплата от своя страна щяло да привлече и по-млади кадри.

В съседна Белгия железничарите направиха две 48-часови стачки през ноември и декември с искане за по-предвидими и ясни реформи в националния превозвач.

No comments:

Post a Comment