Нидерландска община е била измамена с фалшива фактура за 93 000 евро, разказа за случката кметът в официално писмо до общинските съветници.
Измамата е от края на септември когато общината получила фактурата от техен доставчик. Измамниците преметнали общината с мотива, че има нова банкова сметка и счетоводителите превели чинно огромната сума. Два месеца по-късно общината получила напомняне от истинския доставчик, че парите още не са преведени. Тогава лъснала измамата .
Фалшивият документ по нищо не личал, че е подправен. Имал си лого, данни за контакт и фалшив подпис.
Общинарите признават, че техните служители не били много прецизни и след като са получили нова банкова сметка, трябвало да направят справка по телефона, което не се е случило. Проверка можело да се направи и по други канали.
Измамниците са получили всички данни от доставчика чрез фишинг имейл става ясно от обяснението на кметството. Така че не ставало въпрос за изтичане на информация в самата община. "Доколкото успяхме да установим, не е открита грешка в нашите системи, нито че неизвестно лице е имало достъп до нашите системи.", казва кметът по време на среща с общинския съвет.
Общината подала жалба и описала случая в полицейски доклад с надеждата, че през банката ще успее да си върне парите.