Всичко за мен

Моята снимка
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание както и негов кореспондент от Лондон. Работил съм за телевизиите Bulgaria On Air и Канал 3, както и агенция БГНЕС. В момента съм кореспондент за специализирния портал 3E News. От 2020 година живея в Белгия. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, инфраструктура, ВЕИ. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

сряда, 6 ноември 2024 г.

BP продава бензиностанциите в Нидерландия

Британската петролна компания British Petrolium (BP) обяви, че ще продаде всичките си бензиностанции в Нидерландия, защото не искала да инвестира повече в страната.

Снимка: BP

BP държи 310 бензиностанции, сред които 25 обекта за цялостно обслужване на електрически автомобили. Според информация на електронното издание AD, британците виждали "по-добри перспективи в други страни".

Медията твърди, че според нейни източници, решението за напускането е свързано със забавения растеж в сектора с екологичните возила, недостигът на зарядни станции и мудното изграждане на инфраструктура.

Зa компанията работят над 900 души по бензиностанциите, отделно има стотина административни служители. Те не са били информирани за продажбата и няма да бъдат уволнени от новия собственик, чието име също е все още неизвестно.

Информацията за продажбата идва малко след като друг играч в сектора - производителят на зарядни станции Alfen обяви, цитиран от друга местна медия nu.nl, че след бума през 2022-2023 година, е настъпило известно охлаждане в ентусиазма.

Данните в Нидерландия показвали, че е регистриран спад в поръчките, което е довело до съкращение на 15% от работните места или 150 души, съобщиха в от базираната в Алмере компания.

Пазарът на електрически автомобили е в спад не само в Нидерландия, но и на други места в Европа. Поради намаляващите продажби на електромобили, възвръщаемостта е под натиск и разходите трябва да бъдат по някакъв начин намалени, включително и разходите за персонал.

За да намали разходите си, мениджмънтът Alfen смята да опрости организационната структура и отложи планирани на инвестиции. Мерките имат за цел да гарантират, че компанията ще завърши финансовата годна на печалба и ще остане конкурентоспособна.През първата половина на годината е отчетена нетна загуба от 11,1 милиона евро. За сравнение през същия период на миналата година  производителят е бил отново на „червено“ с финансов резултат от  9,4 милиона евро.

Месец преди Alfen и BP - компанияta – EVBox обяви, че спира дейност, защото френската компания майка Engie е хлопнала кепенците в този сегмент.

В нидерландската преса се появи информация и че и шведският производител  Northvolt също изпитвал трудности в момента. Това е така, защото продажбите на електрически модели са под натиск на много големи автомобилни пазари.

В Германия субсидията за екоколите наскоро беше спряна, което довело до срив на продажбите.

Електромобилите са един от ключовите фактори, на които страните в общността разчитат да намалят климатичния си отпечатък. Както детално разгледах ситуацията в един свой анализ през 2021 г. делът на електрическите превозни средства в националните регистрации на нови автомобили се е увеличил във всички страни (ЕС-27, Исландия, Норвегия) в сравнение с 2020 г. Най-високи дялове са установени в Норвегия (86%), Исландия (64%), Швеция (46%) и Дания (35%). В топ 10 се нареждат още Нидерландия, Германия, Швейцария и Люксембург и Нидерландия. На фона на съседите прави впечатление, че „сърцето на Европа“ – Белгия далеч изостава в класацията.