About Me

My photo
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание на телевизия Bulgaria On Air, телевизия Канал 3 и агенция БГНЕС. Бил съм и кореспондент на национални медии от Лондон. Ресори: енергетика, инфраструктура и транспорт. От 2020 година живея в Белгия. Работя и специализирам в логистична компания. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, „зелената енергия“, съпътстващата инфраструктура, ВЕИ и тенденциите в секторите. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

Thursday 16 March 2023

Дронове в магазините на белгийската ИКЕА

ИКЕА обяви, че вече ще използва дронове, за да следи наличностите. Клонът на компанията в белгийския град Завентем вече разполага с 5 машини. Те няма да представляват опасност за клиентите, тъй като ще обхождат локациите през нощта, когато магазинът е затворен.

Screenshot: Sudinfo.be

Дроновете са снабдени с GPS система, специфична за магазина. При прелитане правят снимки на рафтовете през нощта, без да е необходимо да бъдат пилотирани. На сутринта персоналът анализира данните докато дроновете се презареждат за следващата смяна.

"Проследяваме стоки, които не са на правилното място, а също и изгубени палети", разказа мениджърът на IKEA Zaventem Фабрис Фукембер пред Sudinfo.

Магазинът има 11 000 локации. При ръчна проверка на служителите отнема 3 месеца. На въпроса как роботизацията ще се отрази на персонала, говорителят на IKEA Коломбин Николай отговаря, че дроновете просто освобождават служителите от допълнителни. 

При ръчното броене двама служители се качат на платформа и проверят всяко място. Понякога се налага да се гледат рафтовете от земята с помощта на бинокъл. "Предпочитаме да използваме екипа за реална работа с добавена стойност, като консултиране на клиентите в магазина. Колегите са щасливи от промяната, дори планирахме торта във формата на дрон, за да отпразнуваме 100-ното устройство", казва още говорителят.

С въвеждането на дроновете е намалял и процентът на грешки – от 6 на 1, отчитат още от мениджмънта на шведската компания.

No comments:

Post a Comment