Всичко за мен

Моята снимка
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание както и негов кореспондент от Лондон. Работил съм за телевизиите Bulgaria On Air и Канал 3, както и агенция БГНЕС. В момента съм кореспондент за специализирния портал 3E News. От 2020 година живея в Белгия. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, инфраструктура, ВЕИ. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

петък, 19 май 2023 г.

Белгия регистрира над 60% ръст на инцидентите с тротинетки

През лятото на 2022 година Белгия въведе правила за движение на тротинетките по обществените пътища. Година по-късно проучване показало, че много от правилата не се познават от ползвателите. Оказало се, че статистиката с инцидентите никак не е добра. За периода 2021-2022 година броят на регистрираните инциденти е нараснал с 63% или 1700 катастрофи с участието на тротинетки.

Снимка: Личен архив

„Ако статистиката остане в този вид и нещо не се промени, мерките трябва да се затегнат още повече“, категорични са от института, който отговаря за правилата VIAS.

Сред въведените правила бяха минималната възраст за управление на тротинетка да е 16 години, максималната скорост от 25 км/ч и 6 км/ч в пешеходни зони, забрана за возене на втори човек

Според VIAS най-пренебрегваното правило е, че може да се завива надясно на червен светофар. Масово не се знае, че тротинетките, подобно на велосипедистите, може да се движат срещу посоката на движение. Четири от десет анкетирани са заявили, че си нямат на представа за тази възможност.

Не се знае също, че максималната скорост за тези превозни средства е 25 км/ч. Също така не се знае, че карането по пешеходните зони е забранено. А това е най-честата причина за инциденти с пешеходци. От анкетирани над 1000 души, 70% не знаят, че трябва да използват само велосипедни алеи, а не тротоарите. 

На този етап от VIAS не уточняват какви ще са драстичните мерки срещу нарушителите.

Големият брой инциденти през последната година даде повод на Брюксел да заговори за забраняване на споделените тротинетки по улиците на града.

Столицата на ЕС смята да последва примера на своите съседи от Париж, които след референдум забрани тротинетките.