Всичко за мен

Моята снимка
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание както и негов кореспондент от Лондон. Работил съм за телевизиите Bulgaria On Air и Канал 3, както и агенция БГНЕС. В момента съм кореспондент за специализирния портал 3E News. От 2020 година живея в Белгия. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, инфраструктура, ВЕИ. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

вторник, 16 юли 2024 г.

"Яндекс“ скъса с Русия

Технологичната компания "Яндекс" приключи продажбата на руските си операции, съобщиха за сделката няколко нидерландски медии. Базираната в ниската земя компания е руският партньор на Google.

Oт разпространеното съобщение до медиите става ясно, че Yandex иска да продължи под името Nebius Group и да се съсредоточи върху собствените си проекти - като разработването на технологии за самоуправляващи се автомобили и облачно съхранение.

След нахлуването на Русия в Украйна имаше все по-голям натиск върху компанията да цензурира сайтовете си. На Запад "Яндекс" беше критикувана, че се съобразява с желанията на Кремъл.

"Днешното съобщение бележи края на една дълга и сложна глава в живота на нашата компания. Всички връзки с Русия сега са прекъснати", заяви председателят на "Яндекс" Джон Бойнтън. "От днес, сега, когато продажбата е завършена, ние сме свободни да възстановим."

Според информационната агенция Bloomberg Аркадий Волож, руският основател на "Яндекс" ще се завърне като главен изпълнителен директор. 

Волож подаде оставка от поста си преди две години, след като беше поставен в санкционния списък на Европейския съюз. Той е държан отговорен за разпространението на пропаганда чрез "Яндекс". ЕС отмени санкциите срещу Волож през март тази година.