Всичко за мен

Моята снимка
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание както и негов кореспондент от Лондон. Работил съм за телевизиите Bulgaria On Air и Канал 3, както и агенция БГНЕС. В момента съм кореспондент за специализирния портал 3E News. От 2020 година живея в Белгия. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, инфраструктура, ВЕИ. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

сряда, 17 юли 2024 г.

Смарфонът бавно "убива" касите в белгийската железница

Хартиените билети в белгийската железница бавно, но окончателно отиват в историята. От държавната компания NMBS заявиха, че поетапно ще закрият на гарите пунктовете за закупуването на превозните документи.

Решението се стигнало, след като практически на всички гари освен познатите гишета за билети има и автоматични машини за закупуване, подобни на вендинг автоматите за напитки и храни. Много хора също са предпочели  да закупуват билетите и през апликацията на превозвача.

След направена обстойна проверка на гарите е решено, че гишета ще останат единствено на тези, които има международна връзка. Със сигурност една от тези, които ще хлопне кепенци е в сърцето на Европа, точно на сградата на Европейския парламент -  Brussels-Luxemburg.

След като редуцира персонала си на 9 гари, от октомври жп компанията ще концентрира усилия за по-бързо обслужване на пунктове като Антверпен, Брюж, трите столични гари (Brussels-Central, Brussels-South (Zuid/Midi), Brussels-North), на летищата „Завентем“ и „Шарлероа“, Гент и няколко по-малки в страната, но със огромен пътникопоток.

Говорителят Барк Кролс разказал за фламандската обществена телевизия, че гишетата с билетопродавачите в избраните гари ще работят като „туристически магазини“ – освен че ще продават билети , ще предоставят на клиентите допълнителни съвети и насоки.