About Me

My photo
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание на телевизия Bulgaria On Air, телевизия Канал 3 и агенция БГНЕС. Бил съм и кореспондент на национални медии от Лондон. Ресори: енергетика, инфраструктура и транспорт. От 2020 година живея в Белгия. Работя и специализирам в логистична компания. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, „зелената енергия“, съпътстващата инфраструктура, ВЕИ и тенденциите в секторите. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

Saturday 16 September 2023

Брюксел намалява драстично броя на споделените тротинетки от 2024 г.

Край на безразборното спиране на тротинетки от следващата година в Брюксел. Местната община е взела решение ползвателите да паркират на определени зони, а не където им падне.

Скоростта за движение в централната градска част ще бъде 8 км/ч като това правило поетапно ще бъде въведено и в другите зони на белгийската столица.

Photo: Brusselstimes.com

Друга мярка е да бъде намален броят на споделените превозни средства. Към момента по улиците на града се движат 20 000 тротинетки, но техният брой ще бъде намален на 8000

Brussels Mobility ще избере трима оператора за споделяне за споделени велосипеди - общо 7500, два за скутери -600 и два за т.нар. товарни велосипеди тип „гондола“ - общо 300 броя.

Брюксел много внимателно следеше как действа съседен Париж в политиката със споделените превозни средства. След като френската столица обяви преди година, че ще премахне тротинетките от улиците, политици от местния парламент белгийският град също надигнаха глас да се последва примера на техните колеги край Айфеловата кула.

В крайна сметка беше решено за момента да не се премахват превозните средства, но ще се затегне драстично контролът.

През лятото на 2022 година бяха въведени правила за движение на тротинетките по обществените пътища. Година по-късно проучване показало, че много от правилата не се познават от ползвателите. Оказало се, че статистиката с инцидентите никак не е добра. За периода 2021-2022 година броят на регистрираните инциденти е нараснал с 63% или 1700 катастрофи с участието на тротинетки.

„Ако статистиката остане в този вид и нещо не се промени, мерките трябва да се затегнат още повече“, категорични са от института, който отговаря за правилата VIAS.

Сред въведените правила бяха минималната възраст за управление на тротинетка да е 16 години, максималната скорост от 25 км/ч и 6 км/ч в пешеходни зони, забрана за возене на втори човек

Според VIAS най-пренебрегваното правило е, че може да се завива надясно на червен светофар. Масово не се знае, че тротинетките, подобно на велосипедистите, може да се движат срещу посоката на движение. Четири от десет анкетирани са заявили, че си нямат на представа за тази възможност.

Не се знае също, че максималната скорост за тези превозни средства е 25 км/ч. Също така не се знае, че карането по пешеходните зони е забранено. А това е най-честата причина за инциденти с пешеходци. От анкетирани над 1000 души, 70% не знаят, че трябва да използват само велосипедни алеи, а не тротоарите. 

No comments:

Post a Comment