About Me

My photo
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание на телевизия Bulgaria On Air, телевизия Канал 3 и агенция БГНЕС. Бил съм и кореспондент на национални медии от Лондон. Ресори: енергетика, инфраструктура и транспорт. От 2020 година живея в Белгия. Работя и специализирам в логистична компания. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, „зелената енергия“, съпътстващата инфраструктура, ВЕИ и тенденциите в секторите. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

Saturday 16 September 2023

Белгийски министър: Жп транспортът е гръбнакът на нашата икономика

"Искаме да дадем тласък на железопътния транспорт и смятаме, че той е гръбнакът на нашата мобилност и на устойчивата икономика, заявява министърът на мобилността Жорж Гилкинет по време на посещение в Гент.

Поводът е стартът на нов етап от модернизацията на ключовото пристанище на стойност над 12 милиона евро. Част от парите са по европейски програми, а друга от федералното правителство.

Амбицията е след 2025 година да се удвоят железопътните товарни превози в цялата страна и по-този начин да се облекчи от тирове и без това задръстените магистрали. Очакванията с новите релси товарите към порта да се увеличат с 10 млн. тона годишно, което 15% ръст.

„Пристанището на Северно море и град Гент са изключително доволни от инвестициите, защото ще намалеят задръстванията", казва кметът на Гент Матиас Де Клерк (Open VLD), цитиран в репортаж на фламандската телевизия VRT.

Мегапроектът се реализира на няколко етапа. Предстои удължаване на девет коловоза с още 750 метра, за да се побират по-дълги композиции, които да превозват до нови 45 камиона, обяснява Брит Монтен от железопътния мениджър Infrabel (компанията еквивалент на българската НКЖИ, б. ред.).

За да могат влаковете да преминават гладко, предстои разширяване и на мост с три паралелни коловоза. В момента по него може да минава само една композиция.

"Значението на тази инвестиция и строителните работи са изключително важни с оглед на големите национални планове, казва Питър Ван Парис, оперативен директор на пристанище „Северно море“.

От порта оперират ключови компании като Volvо, Stukwerkers и ArcelorMittal, които също ще могат да изнасят много повече продукция наведнъж също ще може да извършва повече едновременно. От стоманобивния гигант многократно са заявявали, че бъдещият им фокус е да се преориентират изцяло от товарния към жп транспорта.

No comments:

Post a Comment