Всичко за мен

Моята снимка
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание както и негов кореспондент от Лондон. Работил съм за телевизиите Bulgaria On Air и Канал 3, както и агенция БГНЕС. В момента съм кореспондент за специализирния портал 3E News. От 2020 година живея в Белгия. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, инфраструктура, ВЕИ. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

събота, 4 ноември 2023 г.

Датският спедитор Maersk съкращава 10 000 работни места

Датската компания за контейнерни превози и спедитор Maersk ще съкрати 10 000 работни места по целия свят с цел да спести разходи. Решението идва след спада в цените на товарите на световния пазар, засилената конкуренция и по-слабото търсене на контейнерни превози, пише нидерландският вестник De Telegraaf.

Pictute: Wikipedia

В поредица от изявления през годината от Maersk предупреждаваха, че товарооборотът в световен мащаб ще спадне по-рязко от очакваното тази година. Тъй като световната икономика отслабва, по-малко стоки се транспортират с кораби от Азия до Европа и САЩ. Като пример се посочва по-ниската покупателна способност заради високата инфлация.

След съкращенията компанията ще икономиса до 600 млн. долара. Планира се също обратно да изкупи акции за 2024 година, да намали капиталовите инвестиции през тази и следващата година

„Съкращаваме персонал и намаляваме разходите“, заяви заяви главният изпълнителен директор Винсент Клерк в интервю за Bloomberg TV. От началото на годината са персоналът е намален от 110 000 на 103 500.

Maersk отчете рекордни печалби през 2021 и 2022 г. благодарение на голямото търсене на потребителски стоки по време на пандемията от коронавирус. Това силно търсене, съчетано с ограниченото предлагане на товарни кораби, доведе до рязко увеличение на транспортните цени.

През третото тримесечие на тази година приходите обаче са намалели почти наполовина до 12,1 млрд. долара Нетният доход се е сринал до 521 милиона долара от 8,9 милиарда долара преди година.

Търсенето на средства от икономии идва в период когато на компанията ще й са необходими допълнителни средства за квоти. Oт следващата година корабоплаването, подобно на промишлеността и авиацията, ще трябва да купува квоти за отделяне СО2. До момента секторът не попадаше под мерките от сключеното през 2015 година Парижко споразумение.

Европейската комисия обаче промени тази година регламента и със своя директива и задължи компаниите да плащат за въглеродния си отпечатък. Според изследователската агенция CE-Delft  заради новите мерки на Брюксел транспортните разходи в периода 2025-2029 година ще нараснат с над 60%, което автоматично означава и оскъпяване на превозите.

Предстоящото законодателство подкрепя целта на ЕС за намаляване с 55% на емисиите на парникови газове в блока до 2030 г. в сравнение с нивата, регистрирани през 1990 г.