About Me

My photo
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание на телевизия Bulgaria On Air, телевизия Канал 3 и агенция БГНЕС. Бил съм и кореспондент на национални медии от Лондон. Ресори: енергетика, инфраструктура и транспорт. От 2020 година живея в Белгия. Работя и специализирам в логистична компания. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, „зелената енергия“, съпътстващата инфраструктура, ВЕИ и тенденциите в секторите. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

Thursday 26 October 2023

Синдикатите в железниците на Белгия готвят 2 стачки по 48 часа в рамките на месец

Синдикатите в железопътния транспорт на Белгия се готвят за две стачки по 48 часа. Едната ще е през ноември, а другата месец по-късно. Причината, според профсъюзния синдикат Common Rail, е хаосът в политиката на железопътния превозвач SNCB.

В официалното предупредително писмо е заявено, че на железничарите им омръзнало от хаотични реформи, искат стабилност. Неколкократно е заявявано къде са проблемите но нямало чуваемост. Затова са принудени да действат със стачки.

Според съобщението първата стачка ще бъде на 7 ноември от 22:00 ч. до 9 ноември. Втора е планирана за 5- 7 декември отново от 22:00 часа.

"Хората на терен и зад компютрите правят каквото могат, но са изправени пред дигитални приложения, които не работят. Освен това недостига персонал, а с поредната реформа още по-малко“, казват синдикатите.

Сред причините е решението за съкращение на персонал по станциите. Става дума за 250 души, ангажирани с трудноподвижните хора. Според новата реформа, тези хора вече не са нужни.

Като за начало синдикатите искат разумност от страна на мениджмънта и да се вслушват в техните компетентни предложения.

Наред с кадровите проблеми, железниците на страната натрупаха сериозни закъснения през миналата година. Според националнaта инфраструктурна компания "Инфрабел" (еквивалент на българската НКЖИ) то е 33 000 минути (или 550 часа). Основната причина са кражбите.

Заради намесата на федералната полиция, тази година ситуацията е по-добра, но има региони където набезите не намаляват. 

За да следи едновременно по-големи територии от полицията са включили дронове, разказа в репортаж през септември телевизия Ер Ти Би Еф. През изминалата година дроновете са направили 500 полета. И въпреки тяхното „зорко око“ кражбите са почти толкова, колкото броя на полетите., отчитат със съжаление от „Инфрабел“.

No comments:

Post a Comment