About Me

My photo
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание на телевизия Bulgaria On Air, телевизия Канал 3 и агенция БГНЕС. Бил съм и кореспондент на национални медии от Лондон. Ресори: енергетика, инфраструктура и транспорт. От 2020 година живея в Белгия. Работя и специализирам в логистична компания. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, „зелената енергия“, съпътстващата инфраструктура, ВЕИ и тенденциите в секторите. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

Wednesday 18 October 2023

Започва проектиране на водородна инфраструктура до двете парижки летища

Летищният оператор на Франция Groupe ADP и операторът GRTGaz започват съвместен проект за изграждане на водородна инфраструктура до парижките летища  „Шарл дьо Гол“ и „Орли“, съобщиха компаниите на съвместна пресконференция.

Предстои план да се "идентифицират първите възможни маршрути  и да се определи прогнозен график за изпълнението на тези инфраструктури, се казва още в съвместно прессъобщение на операторите.

Picture: infiniteflight.com

Това проучване е в съответствие с меморандума за разбирателство, подписан през 2021 г. между ADP, Air Liquide и Airbus, за да се подготви за доставянето на водород на летищата до 2035 г.

Партньорството включва извършването на инженерни проучвания с оглед на създаването на необходимата инфраструктура за локализиране на новите въздухоплавателни средства, по-специално за снабдяването им с течен водород, допълва АФП.

Докато авиационният сектор се ангажира с "нетни нулеви емисии" до 2050 г., Airbus провежда проучвания с оглед на евентуално въвеждане в експлоатация през 2035 г. на търговски самолет за къси или средни разстояния, който ще изгаря водород директно в двигателя и следователно ще отделя само водни пари.

Производителят на самолети е изправен пред скептицизъм от много "играчи" в авиационната индустрия, поради техническите предизвикателства и инфраструктурата, необходими за експлоатацията му.

Основната трудност се крие в съхранението и транспортирането на водород на борда: той трябва да се втечнява при -253 ° C и да се съхранява в криогенни резервоари, които заемат обем четири пъти по-голям от този на керосина.

No comments:

Post a Comment