About Me

My photo
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание на телевизия Bulgaria On Air, телевизия Канал 3 и агенция БГНЕС. Бил съм и кореспондент на национални медии от Лондон. Ресори: енергетика, инфраструктура и транспорт. От 2020 година живея в Белгия. Работя и специализирам в логистична компания. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, „зелената енергия“, съпътстващата инфраструктура, ВЕИ и тенденциите в секторите. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

Friday 17 February 2023

Зеленият преход гълта най-малко €1,3 евро на белгийския оператор

Бурното навлизане на зелената енергия в индустрията и домакинствата, увеличаващият се брой на електромобилите и нарастващият брой на вятърните мощности в Северно море изисква огромни инвестиции в мрежата за високо напрежение на Белгия.

Според оператора „Елиа“ за следващите 4 години ще са необходими 1,35 милиарда евро. Сума, която няма как, ще увеличи и месечните сметки на домакинствата. По предварителни прогнози за таксата за пренос на всеки белгиец ще се увеличи най-много до 3 евро.

Credit: Elia.be
Има нарастващо търсене на зелена електроенергия от домакинствата и компаниите. Само помислете за електрическите автомобили и термопомпите. До 2030 г. индустрията ще изисква 50% повече електроенергия. Всичко това ще изисква огромни инвестиции в мрежата за високо напрежение“, казва операторът по време на проведено обществено обсъждане за инвестиционната политика.

Като примери къде ще се вложат парите „Елиа“ посочва още, че енергията, произведена от офшорните вятърни паркове, трябва да бъде пренесена по нови далекопроводи брега и вътрешността на страната.

Прогнозите са, че всички тези инвестиции ще се изплатят за няколко години с общите усилия на операторът, федералното правителство и обществото. Крайната дума по окончателната инвестиционна политика има федералният енергиен регулатор CREG, които предстои да излезе с решение дали ще я одобри.

Според статистическата служба на Белгия - Statbel броят на изцяло електрическите леки автомобили се е увеличил със 75% (71 651) само за периода 2021-2022. Очакванията са, че до 2030 техния брой ще стане около 2 милиона.


През следващите две години само в северната фламандска част на Белгия ще бъдат инсталирани близо 11 000 зарядни точки. Така общият брой ще наброява около 27000, обеща през лятото ресорният министър на мобилността и благоустройството Лидия Пийтърс. Плановете са до 2025 устройствата да достигнат 35 000 точки.


ОЩЕ ПО ТЕМАТА: 

No comments:

Post a Comment