About Me

My photo
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание на телевизия Bulgaria On Air, телевизия Канал 3 и агенция БГНЕС. Бил съм и кореспондент на национални медии от Лондон. Ресори: енергетика, инфраструктура и транспорт. От 2020 година живея в Белгия. Работя и специализирам в логистична компания. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, „зелената енергия“, съпътстващата инфраструктура, ВЕИ и тенденциите в секторите. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

Thursday 13 April 2023

Всички френски аутобани със зарядни станции до есента

Франция официално въвежда в експлоатация 100 000-та зарядна станция. Събитието трябваше да стане факт през миналата година, но заради административни пречки ще стане факт в края на месеца, отбелязаха от Асоциацията за популяризиране на електромобила – Avere.

Снимката е илюстративна. Личен архив
Броят на точките за една година е увеличен с 66% процента благодарение на съвместните усилия на държавни институции, енергиен сектор и ритейл, отчита сдружението.

Броят на станциите не случаен, тъй като страната бележи забележителен ръст на „зелените“ автомобили. Само за първото тримесечие над 15% от всички новорегистрирани превозни средства са електромобили.

С оглед на растящия брой електрически коли с бързи темпове се адаптира и пътната инфраструктура. Все по-усилено се строят бързи терминали до 150 киловата, които могат да заредят батерията за половин час. 

Над 80% от магистралите във Франция има поставени такива устройства. Очаква се до есента всички възлови аутобани да са с инсталирани станции.

За развитието на инфраструктурата се отдава заслужено признание и на енергийните компании Totalenergies, EDF и Engie, които паралелно поставят станции на своите обекти.

Отделно компаниите Air Liquide и Total Energies подписаха споразумение за изграждане на мрежа от станции за зареждане с водород в цяла Европа. Партньорите имат за цел да разположат повече от 100 водородни станции по основните европейски пътища - във Франция, бенелюкс и Германия - през следващите години. Тези станции, под марката TotalEnergies, ще бъдат разположени на големи стратегически коридори.

Плановете са до 2030 г. по възловите европейски магистрали да има по 1 станция на всеки 500 км, което прави транспорта с водород напълно възможен в дългосрочен план. В момента в Европа има около 200 станции за зареждане с водород. 

По данни на Avere по пътищата на страната се движат 1,2 милиона електрически или хибридни автомобила, които спокойно могат да бъдат обслужени със 100 000 точки за зареждане. До 2030 година техният брой трябва да бъде 480 000, съобщи местната бизнес телевизия Би Ем Еф. От своя страна очакванията на правителството са до началото на новото десетилетие техният брой да достигне 2 милиона.

Статистиката показва, че  39% от тези станции са край магазините (37 460), 34% в паркингите (32 530), 22% в магазините (20 593), 5% в бизнес сгради  (4585) и под 1% извън обекти и обществени сгради (408).

Къде са съседите?

В регион като бенелюкс където границите са условно понятие не без значение е и как се развиват съседите, тъй като стотици хиляди хора ежедневно работят в едната страна, а живеят в другата. 

В тази връзка, за да не изостава от съседите в началото на годината Германия обяви амбициозен план и цел до 2030 година да изгради 1 млн. обществени зарядни точки.  

Другата съседка - Белгия  според наблюдателите леко изостава в изграждането на зарядна инфраструктура.  Според статистическата служба на кралството - Statbel броят на изцяло електрическите леки автомобили се е увеличил със 75% (71 651) само за периода 2021-2022. Очакванията са, че до 2030 техния брой ще стане около 2 милиона.

No comments:

Post a Comment