About Me

My photo
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание на телевизия Bulgaria On Air, телевизия Канал 3 и агенция БГНЕС. Бил съм и кореспондент на национални медии от Лондон. Ресори: енергетика, инфраструктура и транспорт. От 2020 година живея в Белгия. Работя и специализирам в логистична компания. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, „зелената енергия“, съпътстващата инфраструктура, ВЕИ и тенденциите в секторите. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

Friday 7 April 2023

Може ли Завентем да забрани нощните полети като Схипхол?

До края на 2025 година повече няма да има нощни полети на нидерландското летище Схипхол, съобщи в интервю за в Parool изпълнителният директор Рууд Сондах.

Самолети няма да кацат между полунощ и 5 часа сутринта. Премахват се и всички 17000 частни полета, които се изпълняват всяка година.

Правителството реши, че броят на полетите трябва да бъдат драстично редуцирани в рамките на две години. Решението обаче никак не се приема така въодушевено от редица авиокомпании. Сред тях е KLM, която потърси съда в дело срещу държавата и летищния оператор. По съкратената процедура до дни се очаква и решението на съдията.  Според тях новият регламент не е правно валиден.

Ситуацията изкъсо следят и на брюкселското летище Завентем където от години се чуват гласове заради шума да се отменят нощните полети. Според разпространена петиция 100 000 местни жители страдат от безсъние. От летището категорично не са съгласни и заявяват, че през последните години се извършват много по-малко полети в сравнение с 2007.

На дневен ред е отново въпросът защо на Схипхол може, а на Брюксел да не може. И по-важното е какви са последствията при евентуална забрана.

„Да се сравняват големите летища и техните политики е все едно да сравняваме ябълки с портокали“, коментираха за VRT транспортни икономисти. 

Според един от тях Ваутер Деулф, в момента на Брюксел е разрешено да се извършват 16 000 нощни полета годишно. Повечето са на DHL. В годините назад аеропортът си е спечелил славата на основен транспортен център в Западна Европа, отчасти поради експанзията на електронната търговия

„Не можеш просто да премахмеш с лека ръка нощните полети – без да отрежеш ръцете и краката на карго компаниите като DHL, казва образно Деулф. И същевременно поставя въпроса за лансирана идея да се премести трафикът към Лиеж, който и в момента обслужва доста транспортни компании. Според специалиста няма как за един ден да се преместят хора, техника и сгради. Не очаквайте изненада като тази на Схипхол“, категоричен е транспортният експерт. И като пример посочва други близки летища.

Във Франкфурт и Цюрих забраната за нощни полети важи от полунощ до 6 сутринта. За „Шарл де Гол“ обаче това никога няма да се случи. Първо, защото е отдалечено от центъра на Париж, намира се далеч от селищна зона. По-важното е, че база на куриерската компания Fedex. Ето защо нощните полети никога няма да бъдат премахнати там", категоричен е специалистът.

No comments:

Post a Comment