Всичко за мен

Моята снимка
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание както и негов кореспондент от Лондон. Работил съм за телевизиите Bulgaria On Air и Канал 3, както и агенция БГНЕС. В момента съм кореспондент за специализирния портал 3E News. От 2020 година живея в Белгия. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, инфраструктура, ВЕИ. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

вторник, 15 ноември 2016 г.

17 страни разработват ядрен реактор с разтопена сол

Експерти от 17 страни положиха основните за международно сътрудничество за развитие на технология, която се предвижда да осигури ядрена енергия с нисък риск за сериозни инциденти и да помогне за намаляване на световната зависимост от използването на изкопаеми горива, пише сайтът nextbigfuture.com

Концепцията е разработена през 60-те години на 20 век. В последните години технологията се радва на растящ интерес, но има нужда от поне десетилетие интензивни проучвания, валидиране и оценки преди комерсиализация.


 Ядрен реактор с разтопена сол

„Международна среща на МААЕ за реакторите с разтопена сол се провежда за пръв път“, заяви Стефано Монти, шеф на секцията за развитие на ядрената енергия към Агенцията. „След заявения интерес от страните членки, МААЕ може да осигури платформа за международно сътрудничество и обмен на информация за развитие на такива иновативни ядрени системи“.  

Реакторите с разтопена сол работят при по-високи температури, което ги прави по-ефективни при изработването на електроенергия. В допълнение, ниското им работно налягане може да намали риска от загуба на топлоносител, което иначе може да доведе до сериозен инцидент. Те могат да работят с различни видове ядрено гориво и да имат различни горивни цикли.