Всичко за мен

Моята снимка
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание както и негов кореспондент от Лондон. Работил съм за телевизиите Bulgaria On Air и Канал 3, както и агенция БГНЕС. В момента съм кореспондент за специализирния портал 3E News. От 2020 година живея в Белгия. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, инфраструктура, ВЕИ. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

неделя, 6 ноември 2022 г.

Учени изработиха алгоритъм за изчисление на щетите от задръстването

Photo: gva.be

Икономисти от университета в Антверпен изработиха алгоритъм, които изчислява щетите за транспортните компании, ако попаднат в задръстване, съобщи Het Laatste Nieuws като цитира агенция Белга.

Елс Струйф, Криста Сис, Еди Ван де Воорде и Тиери Ванелсландер, UAntwerp, взели за модела 15-километрово задръстване на Е19 след катастрофа в час пик на делничен ден. 

Според екипа до момента разходите по време на задръствания не са включени в цената на транспорта, защото било трудно да се изчислят с точност. Стигнали до извода, че висенето на едно място на магистралата би струвало на блокираните общо 200 000 евро.

Изследователите разделили разходите за задръстването на преки, косвени и социални. Преките били под формата на заплати, лихви, амортизация, застраховки, транспортни разходи, разходи за гориво и разходи за поддръжка. Към косвените спадали пренасрочване на доставки, извънреден труд за служителите. Под социални имали предвид емисии CO2 във въздуха, шум и негативен ефект от пътнотранспортните произшествия.

По време на разработката засекли, че средната скорост на трафика на магистралата била едва 10 километра в час. Картографирани са всички превозни средства, които генерират излишни разходи - камиони, микробуси, автомобили, дали пътуват служебно или частно.

„Този инструмент е първият, който може да изчисли цената на задръстване толкова конкретно и в същото време е универсално използваем. Може да бъде особено полезно за транспортните компании по света да изчислят финансовото въздействие на задръстването върху бизнеса си и евентуално да го предадат на своите клиенти. Променливите, разбира се, трябва да бъдат адаптирани към конкретната ситуация. По този начин транспортните компании могат да преговарят по-конкретно с клиентите и да изчисляват по-прецизно допълнителните такси за задръствания. Политиците от своя страна могат да използват резултатите, за да определят областите, в които въздействието на задръстванията е голямо", казва професор Ванелсландер.