Снимка: Коммерсанть |
Руският национален авиопревозвач Аэрофлот обяви, че създава нова нискотарифна компания. Първите полети ще бъдат осъществени през
следващата година.
Операторът няма да следва политиката на
майката, а ще се стреми да изгради свое лице. Цените на билетите ще бъдат с
30-40% по-ниски от тези на останалите авиокомпании. Обсъжда се дори вариант да
са конкурентни на железопътния транспорт, разкриха представители на Аэрофлот
пред пресата.
Преди да полетят първите самолети на
нискобюджетната компания, която все още си няма име, трябва да бъдат спазени
редица процедури като например да се направят поправки във Въздушния кодекс и в
авиационните правила, които прилагат във Федерацията, уточниха пред „Коммерсантъ“
експерти от бранша. Сред необходимите поправки е да се разреши наемането на чужди
пилоти. Авторитетната медия коментира, че макар и в начален етап, проектът се
очертава изключително перспективен и дори може да се конкурира със самата
майка-компания.
Идеята
до създаването на новата компания е повлияно до голяма степен от решението на
няколко конкурентни европейски превозвачи да разделят късите от дългите полети,
коментират още анализатори в бранша. Става дума за Air France, която през пролетта създаде дъщерната
фирма HOP за
регионални полети. По предварителни данни за няколко месеца операторът е
спечелил доверието на французите и се е превърнал в предпочитан транспорт по
дестинацията Париж-Перпинян.
Германската Lufthansa също обяви, че възнамерява да прехвърли от тази година полетите си на къси разстояния към нова нискотарифна компания.
Германската Lufthansa също обяви, че възнамерява да прехвърли от тази година полетите си на къси разстояния към нова нискотарифна компания.