Летищният оператор на Франция Groupe ADP и операторът GRTGaz започват съвместен проект за изграждане на водородна инфраструктура до парижките летища „Шарл дьо Гол“ и „Орли“, съобщиха компаниите на съвместна пресконференция.
Предстои план да се "идентифицират първите възможни маршрути и да се определи прогнозен график за изпълнението на тези инфраструктури, се казва още в съвместно прессъобщение на операторите.
Picture: infiniteflight.com |
Това проучване е в съответствие с меморандума за разбирателство, подписан през 2021 г. между ADP, Air Liquide и Airbus, за да се подготви за доставянето на водород на летищата до 2035 г.
Партньорството включва извършването на инженерни проучвания с оглед на създаването на необходимата инфраструктура за локализиране на новите въздухоплавателни средства, по-специално за снабдяването им с течен водород, допълва АФП.
Докато авиационният сектор се ангажира с "нетни нулеви емисии" до 2050 г., Airbus провежда проучвания с оглед на евентуално въвеждане в експлоатация през 2035 г. на търговски самолет за къси или средни разстояния, който ще изгаря водород директно в двигателя и следователно ще отделя само водни пари.
Производителят на самолети е изправен пред скептицизъм от много "играчи" в авиационната индустрия, поради техническите предизвикателства и инфраструктурата, необходими за експлоатацията му.
Основната трудност се крие в съхранението и транспортирането на водород на борда: той трябва да се втечнява при -253 ° C и да се съхранява в криогенни резервоари, които заемат обем четири пъти по-голям от този на керосина.