Всичко за мен

Моята снимка
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание както и негов кореспондент от Лондон. Работил съм за телевизиите Bulgaria On Air и Канал 3, както и агенция БГНЕС. В момента съм кореспондент за специализирния портал 3E News. От 2020 година живея в Белгия. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, инфраструктура, ВЕИ. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

понеделник, 23 септември 2024 г.

Над 80% от студентите в Белгия разчитат на ChatGPT

Над 80% от студентите в Белгия са използвали ChatGPT през миналата академична година, показва годишно проучване на  фламандското издателство и книжарница Acco.

Pictures: livemint.com

В допитването са взели участие над 1 000 студенти и 142 преподаватели. Това на практика показва, че четири от петима младежи са разчитали на Al. Половината от тях са уточнили, че са го използвали предимно да пренапише собствените им текстове или пък да направи резюме на техните курсови работи.

На въпрос кое е най-голямото предизвикателство пред тях при използването на изкуствения интелект, една трета от респондентите са заявили да не се увлекат в неговото използване и да загърбят собствените си мисловни възможности.

Самите анкетирани се опасяват, че стават зависими на интелекта, който може да предостави невярна информация.

Един на всеки трима анкетирани учители също се опасява, че учениците ще мислят по-малко и ще разчитат на ChatGPT. Следователно както студентите, така и учителите искат ясни насоки за използването на ChatGPT във висшето образование.

"Инструментите с изкуствен интелект са огромна добавена стойност, стига да не подкопават постигането на определени компетенции и процеса на обучение. Насоките помагат да се изясни кои компетенции се очакват от студентите. Ето защо е важно да знаят кога не им е позволено да използват инструменти за изкуствен интелект, като например по време на изпит", казва пред местният вестник “Нюз блад“ Мартин Валке, професор по образователни науки в университета в Гент.

Извън анкетата над 74% от анкетираните студенти смятат, че е важно да могат да използват както хартиени така и цифрови учебни материали.