Местните власти в Амстердам са натрупали колосални задължения към доставчици и подизпълнители заради проблеми с въведена в началото на годината нова система за фактуриране. След проверка станало ясно, че разплащане чакат 29 000 неплатени фактури за 200 милиона евро. Някои от пострадалите фирми заявили, че са пред фалит.
![]() |
снимка-личен архив |
De gemeente Amsterdam heeft een grote betalingsachterstand opgebouwd door problemen met een nieuw factureringssysteem. Het gaat om ongeveer 200 miljoen euro aan te laat of niet betaalde facturen van ondernemers. De gemeente treft maatregelen om de rekeningen snel te betalen, bevestigt nu.nl.
Случаят е стигнал до общинския съвет на Амстердам. На ''пожар" управниците сформирали екип от 30 души, който да решава най-належащите
въпроси. Решено било фактури до 250 евро да се платят в най-кратки срокове,
казват в съобщение от администрацията на нидерландския град.
След проведена сесия Градският съвет е приел решение да се отдели от бюджета 700 000 евро. Макар че било ясно, че тази сума доникъде нямало да стигне.
За кардинално решение на въпроса е насрочена сесия на парламента в края на февруари. Някои от опозиционните партии заявили, че не бивало да се протака толкова много във времето, а трябвало общинарите да се съберат още в дните след 17 февруари.
Докато съветниците решат как да се разплатят с незнайно колко ощетени партньори, открита е гореща линия за пострадалите.
Техническите проблеми на община Амстердам възникнали в
началото на тази година, след като мигрирала към нова система за фактуриране
Amsterdam Financial and Purchasing System (Afis).
В началото на декември имало известно забавяне с фактурите, но нещата се объркали при прехвърлянето на онези фактури, които все още не са били обработени. Проблемът щял да се реши едва като изчистят бъговете в новата система за разплащане.