През последните три месеца министерството на транспорта работи по изработването на поредната нова дългосрочна инвестиционна стратегия за развитието на държавната железница.
Приоритет в нея е закупуването на нов вагонен парка. Това заяви в ексклузивно интервю за „Факторът Кошлуков” по Канал 3 ресорният министър Ивайло Московски. Очаква се до края на месеца стратегията да бъде приета от Министерски съвет и Народното събрание. С капиталов трансфер от страна на държавата ще бъдат закупени новите влакове и ще бъде довършено строителството на железния път до сръбската и турската граници, както и до пристанище Бургас.
Законодателни промени:
В парламентарната комисия по транспорт се говори за разделение на Закона за движение по пътищата на два отделни - за пътищата и за автомобилните превози. С в новия закон за превозите ще се наблегне и на сервизната дейност. "В момента държавата по никакъв начин не контролира сервизите, квалификацията на монтьорите, и използваните части", призна министърът.
Дългът към кредиторите:
Продължават усилените разговори с
банките. Министерството на транспорта е предложило 7-годишно разсрочване на
дълга. Московски се надява банките да приемат предложението, в противен случай
БДЖ ще премине в несъстоятелност и няма да получат никакви средства.
Борбата с кражбите на гориво:
Борбата с крадците продължава от
няколко години. Към момента на всички места, където се зареждат локомотивите
има инсталирани камери. В централата на БДЖ всички пунктове се наблюдават,
разкри министърът. Мярката ще намали с близо 1,5 млн. лева разходите за гориво,
изчислили от железницата.
Съдбата на БДЖ „Товарни превози”:
Единственото спасение за
дъщерното дружество, по думите на Московски, е приватизацията. Финансовите
резултати също се оказали незадоволителни за последните четири години.
Разчетите показали, че в края на миналото управление на кабинета „Борисов”
дружеството е било на 3.5 млн. лева оперативна загуба, а в момента тя е близо
15 млн. „Трябва да е ясно, че ако не се сключи сделка с инвеститор, няма как да
се закупи оборудване”, убеден е Ивайло Московски.
Концесиите:
В момента се подготвят концесионните анализи за летищата в София, Пловдив, Горна Оряховица.
В момента се подготвят концесионните анализи за летищата в София, Пловдив, Горна Оряховица.
Интермодални терминали: Ще се строят подобни връзки край
Варна, Русе, Пловдив и Видин
Снимка: Канал 3: Бъдещи интермодални терминали