Всичко за мен

Моята снимка
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание както и негов кореспондент от Лондон. Работил съм за телевизиите Bulgaria On Air и Канал 3, както и агенция БГНЕС. В момента съм кореспондент за специализирния портал 3E News. От 2020 година живея в Белгия. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, инфраструктура, ВЕИ. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. Ik heb interesse voor energie en politiek.

понеделник, 15 декември 2025 г.

България поиска еврофинансиране за жп линията Русе-Горна Оряховица

България предлага железопътната линия Русе-Горна Оряховица да бъде включена като евентуално отклонение на вече включената за модернизиране отсечка Букурещ-Гюргево- Русе-Варна. Това предложи в Брюксел по време на заседание заместник-министърът на енергетиката Красимир Ненов.

Заедно с неговите колеги по време на редовното заседание на Съвета по енергетика и транспорт обсъдиха предложения за създаване на регламент за сътрудничество по постигане на транспортна свързаност в периода 2028-2034 г. Тази стъпка е част по пътя към изготвянето на многогодишната финансова рамка на ЕС.

От информация на пресслужбата на Съвета на ЕС става ясно, че актуализирания план има важна роля в укрепването на инвестициите в стратегическата инфраструктура на Европа. Той ще подкрепи трансграничните връзки както в транспорта, така и в енергетиката, включително транспортна инфраструктура с двойно предназначение за военна мобилност, ще подобри сигурността на снабдяването и ще ускори прехода към чистата енергия.

"Енергийната инфраструктура е това, което ни свързва. Днешното споразумение предоставя рамка за нови инвестиции в енергийната инфраструктура на Европа, засилва подкрепата за трансгранични проекти и гарантира, че нито една държава членка не остава изолирана. По-свързан ЕС ще понижи цените на енергията, ще засили конкурентоспособността и ще подобри енергийната сигурност", заяви в откриващата сесия министърът на енергетиката на Дания Лаарс Аагард.

През годините Сътрудничеството за Европа беше жизненоважен за развитието на транспортната инфраструктура на Европа чрез създаване на силна TEN-T мрежа. Днес предизвикателствата пред нас са значителни. Нашият компромис с Съвета подкрепя създаването на умна, безопасна, устойчива, съвместима и устойчива транспортна мрежа, с особен акцент върху военната мобилност с двойно предназначение и трансграничните връзки, допълва мнението на колегата си датският транспортен министър Томас Даниелсен.

В дух на компромис България може да подкрепи частичен общ подход по регламента на механизма за свързана Европа за период 2028-2034 като отчита значението за бързото влизане в сила и началото на преговорите. Регламентът трябва да отговаря на целите на ЕС по отношение на рамката на RЕPowerEU, отбелязва в словото си българският заместник-министър.