Всичко за мен

Моята снимка
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание както и негов кореспондент от Лондон. Работил съм за телевизиите Bulgaria On Air и Канал 3, както и агенция БГНЕС. В момента съм кореспондент за специализирния портал 3E News. От 2020 година живея в Белгия. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, инфраструктура, ВЕИ. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

събота, 8 юли 2023 г.

Белгия с план за зарядни станции на всеки 25 км по магистралите

Белгия си е поставила амбициозен план да изгради зарядни точки за електромобили на всеки 25 километра, съобщи фламандският министър на мобилността и благоустройството Лидия Пийтърс. Според нея в момента зареждането основно става у дома или на работното място, но трябва да има възможност и по ключовите магистрали.

Зарядна станция на Fluvius, личен архив

През последните години страната бележи бум на „зелените“ коли. Затова и милиарди евро инвестиции са вложени в инфраструктура, Към момента само във фламандската част на страната са изградени 25 000 обществени точки за зареждане като планът е до 2 години те да се увеличат с още 10 000, пише The Brussel Times.

Според статистическата служба на Белгия - Statbel броят на изцяло електрическите леки автомобили се е увеличил със 75% (71 651) само за периода 2021-2022. Очакванията са, че до 2030 техния брой ще стане около 2 милиона.

Интересът към зарядната инфраструктура е огромен. Освен с държавни средства, много компании и търговски вериги също изграждат зарядни точки за своя сметка.

Мрежовият оператор във Фландрия Fluvius залага в инвестиционната си програма минимум 4 милиарда евро за подсилване на електрическата мрежа през следващите 10 години, за да издържи на нарастващия брой станции по улиците и домовете. Разбира се, тези допълнителни инвестиции се прехвърлят на крайния потребител, който вероятно ще трябва да плаща допълнителни 25 евро годишно по фактурата си през следващите.

Бумът на електромобили се дължи и на данъчните стимули. Във фламандската част на страната и френскоговорящата Валония те са различни. Във Фландрия електрическите превозни средства и плъг-ин хибридите са освободени от регистрационната такса. Освен това шофьорите с електрически автомобили, които отделят по-малко от 50 грама CO2 / км, не трябва да плащат данък върху собствеността.

В Брюксел и Валония регистрационната такса е много по-евтина. Собствениците плащат само минималната такса от 61,40 евро. Освен това притежаването на електрически автомобили води до ниска такса на годишния данък върху собствеността. Вместо 1.900 евро, собствениците плащат само 83.56 евро.