Всичко за мен

Моята снимка
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание както и негов кореспондент от Лондон. Работил съм за телевизиите Bulgaria On Air и Канал 3, както и агенция БГНЕС. В момента съм кореспондент за специализирния портал 3E News. От 2020 година живея в Белгия. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, инфраструктура, ВЕИ. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

четвъртък, 15 август 2024 г.

Нов пристанищен комплекс ще заработи в Белгия от 2025 г.

Нов пристанищен терминал се изгражда поетапно в белгийското градче Генк, което е в близост до нидерландската граница. 

Плановете са близките години да се превърне в мултимоделен комплекс върху площадката на затворен през 2012 година завод на Ford. Мястото е стратегическо, тъй като се намира по протежение на канала „Алберт“ – водната връзка с пристанището в Антверпен.

Picture: portoflimburg.eu

Новият терминал, който е наречен „Пристанище Лимбург“, ще може да обработва 350 000 TEU (20-футови контейнери) годишно и ще се фокусира главно върху вътрешното транспортиране до Антверпен.

Проектът е създаден от двама ключови инвеститори за фламандската провинция - логистичната група H.Essers и Group Machiels, известни с дейности като енергетика, околна среда и недвижими имоти. Към тях се присъединява впоследствие и трети съмишленик -Medlog е логистично подразделение на швейцарско-италианската корабна компания MSC, чийто западноевропейски център е в Антверпен.

Мегапроектът се реализира с одобрението на Европейската комисия, според която няма нарушения на правилата за конкуренцията.

Пристанището ще бъде пуснато в експлоатация в началото на 2025 г. Планът е бил портът да започне да приема кораби още през тази година, но редица административни процедури забавили откриването.

По новия порт на Белгия се работи от 4 години и плановете са с пускането да бъдат извадени от натоварените магистрали през следващите години да отпадат от трафика по 175 000 камиона.

Главният изпълнителен директор на пристанището Бенджамин Херманс коментирал пред местния бизнес вестник „Де Тейд“, че с  навлизането на третия инвеститор Medlog пристанището ще развитие като възлова точка с останалите пристанищни дълбоководни комплекси.

"На новия терминал искаме да обработваме морски контейнери с общи товари до и от пристанище Антверпен. Също така ще доставяме изотанкове с химически продукти с кораб от Антверпен. След това те могат да бъдат натоварени на камиони до вътрешността на страната, Холандия и Германия. За да прехвърлите тези течности, те трябва да се нагреят. Ето защо, освен козлови кранове за контейнерите, ще изградим и изотанкови паркинги, отоплителни и пълнещи инсталации и складове. Контейнерите и изотанковете заедно образуват еквивалента на 350 000 TEU годишно", обяснява Паскал Вранкен, оперативен директор на H. Essers.

Всичко се вписва във визията ни за мултимодална стратегия – интелигентна комбинация от автомобилен, железопътен и воден транспорт. С инвестицията отговаряме на проблема със задръстванията в и около Антверпен, казва още директорът.

Като част от реализацията на терминала, през миналата година базираната в Генк логистична компания е купила железопътен терминал от оператора Lineas в индустриална зона до обекта си в Генк. Оттам тя изпраща контейнери и цистерни до Турция, Румъния и Италия, където има центрове за претоварване.

 Каналът „Алберт“, по чието протежение ще се изгражда новият порт, е 129 километров речен път в Белгия, който свързва по пътя си малки и по-големи населени места с пристанищата в Антверпен и Генк. Наричат го двигателят на фламандската икономика. По последни данни в момента годишно се транспортират по 36 милиона тона стоки.