Всичко за мен

Моята снимка
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание както и негов кореспондент от Лондон. Работил съм за телевизиите Bulgaria On Air и Канал 3, както и агенция БГНЕС. В момента съм кореспондент за специализирния портал 3E News. От 2020 година живея в Белгия. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, инфраструктура, ВЕИ. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

неделя, 10 ноември 2024 г.

Доклад: Белгия не може да стане климатично неутрална до 2050 г.

Белгия не може да постигне климатичните цели до 2050 година, при този темп на редукция на парниковите емисии. Това е изводът на Федералната обществена служба за обществено здраве. Към този момент страната е намалила CO2 емисиите с 28% в сравнение с 1990 г.

Снимка: Личен архив

Темповете и политиките, според агенцията, давали основание да прогнозира, че емисиите няма да намалеят достатъчно бързо в нито един сектор, за да стане климатично неутрална след четвърт век.

За момента в страната не е правен цялостен доклад за състоянието на политиките по отношение на въглеродните емисии. Изготвяни са междинни доклади на федерално ниво от страна на Фландрия и Валония.

От федералната обществена служба за първи път са систематизирали наличната информация по сектори и региони. Разгледана е еволюцията на емисиите парникови газове между 1990 и 2022 г.

Докладът обхваща 5 ключови сектора, които представляват 98% от отделяните емисии: промишленост, транспорт, енергетика, сгради и селско стопанство.

В енергийния сектор зависимостта от нефт и природен газ остава твърде голяма. За да стане Белгия климатично неутрална до 2050 г., потреблението ще трябва да спадне много по-бързо, ще е необходимо по-бързо увеличаване на дела на ВЕИ в микса и електрификацията", пишат авторите на изследователите.

В транспортния сектор преходът върви твърде бавно, особено във авиацията и корабоплаването.

В промишлеността емисиите намаляват бавно, а делът на ВЕИ е недостатъчен . В селското стопанство е отчетен също ръст на емисиите.

Не по-розова е картинката и в съседна Нидерландия, в която белгийците непрекъснато си сверяват икономическия часовник. Отвъд границата също не са оптимисти, че Хага може да изпълни климатичните цели на Европейската комисия. При нидерландците индустрията също е проблемна. А наскоро излязъл телевизионен репортаж показа, че 125 от най-замърсяващите компании вместо да намалят CO2 емисиите са ги увеличили.