След Германия и Франция затяга контрола по границите в опита си да пресече мигрантския поток. Мярката се въвежда от 1 ноември и е до пролетта на следващата година.
Снимката е илюстративна |
Съседна Нидерландия е сред най-силно засегнатите страни, тъй като основния трафик на тирове за Испания и Португалия минава по френските магистрали.
"Всяко
забавяне струва пари"
От браншовата търговска
асоциация TLN (Transport and Logistics Netherlands) заявиха, че тази мярка ще струва на нидерландските компании не само
забавени срокове на доставки, но и много щети
За всеки забавен
час, през който камион е в застой струва на превозвача средно по 100 евро. Дори
да закъснее на границата само с 15 минути на границата, също струва много за
целия сектор, посочват като пример от асоциацията пред нидерландските медии.
Все още не е
възможно да се каже с колко ще се забави трафика на границите.
Топ 3
търговски партньори
Франция е един от
най-важните търговски партньори в продължение на много години. Тя е в топ 3 на
внос и износ за Нидерландия според националната Агенция за предприемачество (RVO). През 2023 г. са изнесени стоки за
Франция на стойност 60 милиарда евро докато вносът на стоки възлиза на 25
милиарда евро.
Нидерландия изнася телекомуникационна техника,
електрически уреди и химически продукти за Франция. Сред вносните стоки за
ниската земя е зърно. Търговията с Испания и Португалия е с много по-малък дял
от френската.