Всичко за мен

Моята снимка
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание както и негов кореспондент от Лондон. Работил съм за телевизиите Bulgaria On Air и Канал 3, както и агенция БГНЕС. В момента съм кореспондент за специализирния портал 3E News. От 2020 година живея в Белгия. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, инфраструктура, ВЕИ. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. Ik heb interesse voor energie en politiek.

сряда, 1 януари 2025 г.

Брюксел превръща уличните лампи в зарядни станции

Брюкселският мрежов оператор Sibelga планира да разшири мрежата от обществени зарядни точки. Плановете са още до февруари да бъдат пуснати нови 1200 .

Снимка: Официален сайт на оператора

Местата за зареждане е трябвало да бъдат пуснати още през отминалата година, но от оператора са предпочели да забавят проекта и да съгласуват дейността си с новата местна власт в белгийската столица, пише ежедневникът „Де Тейд“.

Операторът и общината са предпочели да забавят инсталацията и да обсъдят детайлно местата за зарядните точки. Никой от двете страни нямал желание от спорове и социални протести.  

Изграждането на още зарядна инфраструктура беше трудно и заради мудната администрация и издаването на разрешителни, казва Никола Спилебуд, който е мениджър „Зелена мобилност“ в Sibelga. Той и неговите колеги вярват, че могат да изградят 11 000 обществени зарядни точки до 2035 г. – каквато е дългосрочната инвестиционна стратегия. В нея а заложено до средата на 2025 г. да има 4000 точки в експлоатация.

Брюксел също така иска да направи използването на зарядните станции по-ефективно. Твърде много хора остават твърде дълго и използват зарядната точка като безплатно място за паркиране. За да се борим с това, ще бъде въведена допълнителна такса за тези, които остават на станция за зареждане твърде дълго. Антверпен и Льовен вече използват такава система.

Друга мярка за облекчаване на натиска при паркиране е превръщането на осветителните стълбове в точки за зареждане. След успешен пилотен проект във Волуве-Сен Пиер, сега те се инсталират и в Брюксел. В момента 39 вече функционират. Още 14 ще бъдат добавени през следващите шест месеца.

Тези зарядни точки имат капацитет, сравним с този на традиционните зарядни станции (7,4 до 11 kW), но имат по-малко въздействие върху обществените пространства и са по-евтини за инсталиране.

В бъдеще плановете са  при разширяване на уличната инфраструктура да се слагат по два допълнителни кабела за зарядни станции.