Брюкселският мрежов оператор Sibelga планира да разшири мрежата от обществени зарядни точки. Плановете са още до февруари да бъдат пуснати нови 1200 .
Снимка: Официален сайт на оператора |
Местата за зареждане е трябвало да бъдат пуснати още през отминалата година, но от оператора са предпочели да забавят проекта и да съгласуват дейността си с новата местна власт в белгийската столица, пише ежедневникът „Де Тейд“.
Операторът и общината са предпочели да забавят инсталацията и да обсъдят детайлно местата за зарядните точки. Никой от двете страни нямал желание от спорове и социални протести.
Изграждането на още зарядна инфраструктура беше трудно и заради мудната администрация и издаването на разрешителни, казва Никола Спилебуд, който е мениджър „Зелена мобилност“ в Sibelga. Той и неговите колеги вярват, че могат да изградят 11 000 обществени зарядни точки до 2035 г. – каквато е дългосрочната инвестиционна стратегия. В нея а заложено до средата на 2025 г. да има 4000 точки в експлоатация.
Брюксел също така иска да направи използването на зарядните станции по-ефективно. Твърде много хора остават твърде дълго и използват зарядната точка като безплатно място за паркиране. За да се борим с това, ще бъде въведена допълнителна такса за тези, които остават на станция за зареждане твърде дълго. Антверпен и Льовен вече използват такава система.
Друга мярка за облекчаване на натиска при паркиране е превръщането на осветителните стълбове в точки за зареждане. След успешен пилотен проект във Волуве-Сен Пиер, сега те се инсталират и в Брюксел. В момента 39 вече функционират. Още 14 ще бъдат добавени през следващите шест месеца.
Тези зарядни точки имат капацитет, сравним с този на традиционните зарядни станции (7,4 до 11 kW), но имат по-малко въздействие върху обществените пространства и са по-евтини за инсталиране.
В бъдеще плановете са при разширяване на уличната инфраструктура да се слагат по два допълнителни кабела за зарядни станции.