Всичко за мен

Моята снимка
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание както и негов кореспондент от Лондон. Работил съм за телевизиите Bulgaria On Air и Канал 3, както и агенция БГНЕС. В момента съм кореспондент за специализирния портал 3E News. От 2020 година живея в Белгия. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, инфраструктура, ВЕИ. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

петък, 27 декември 2024 г.

"Схипхол" посреща срещата на върха на НАТО догодина с писта в ремонт

През юни следващата година Хага е домакин на срещата на върха на НАТО. Очаква се през националното летище на Нидерландия да кацнат над 8500 души.

Снимка: Пресслужба на НАТО

Rond de NAVO-top in juni gaan van en naar Schiphol ongeveer een kwart minder vluchten. Tijdens de top in Den Haag op 24 en 25 juni worden ruim 8.500 mensen verwacht en de delegatieleden komen aan op deze luchthaven (nu.nl)

Бройката на присъстващите е много по-голяма за срещата на 25 и 26 юни, тъй като на други по-малки регионални летища ще кацнат чартърни и частни полети с делегати.

Макар и да има половин година, мениджмънта на „Схипхол“ е в трескава подготовка и организация на полетите. За да мине всичко гладко още от сега се знае, че някои полети по време на летния сезон ще бъдат променени. Туроператорите са информирани, заявил говорител на летището през националната агенция ANP.  

От 21 до 27 юни полетите ще бъдат отменени през летния сезон, за да се гарантира, че приемането на членовете на делегацията "протича гладко", каза говорител на Схипхол пред информационната агенция ANP. “

Mежду 21 и 27 юни ще има отмяна на полети и турагенциите го знаят отсега. При всички положения срещата на върха на Алианса няма да окаже влияние върху  пътниците. За момента не е подготвян разчет колко полета ще бъдат засегнати“, заявил говорителят.

Трескавата подготовка за срещата създава главоболие и друг проблем – летището ще бъде без основна писта (Buitenveldertbaan), която ще е затворена за ремонт от 10 май до 28 септември за основна поддръжка.

„Схипхол“ е информирал авиокомпаниите своевременно, за да могат да коригират разписанията на полетите си и да пререзервират пътниците, ако е необходимо. Те могат да преместят отменените полети за друго време през летния сезон.

  • Пистата Buitenveldertbaan е широка 45 метра и дълга 3450 метра. Кръстена е  на съседния квартал. Една от често желаните писти за кацане при западни и югозападни ветрове.

Ремонтът на пистата е само част от планираните мащабни инвестиции през следващите 5 години, обявиха от мениджмънта в средата на 2024 г. при представянето на инвестиционната програма за 6 милиарда евро. Тя включва подобряване на условията на труд, услугите и инфраструктурата на летището. 

Тогава главният изпълнителен директор Питер ван Оорд гордо заяви, че е щастлив да участва в най-големия инвестиционен план в историята на летището – от модернизация на помещенията за багаж, климатичните инсталации, ескалаторите, стоянките на самолетите, пътеките за рулиране и "още много други неща, важни за комфорта на пътниците“. 

Към шестте месеца на 2024 г. летището е обслужило 31,8 милиона пътници, което е с 10% повече спрямо година по-рано. Нетната печалба е в размер от 224 милиона евро. До момента са инвестирани над 3 милиарда евро в разширяване и подобряване на терминалите, но не било достатъчно, за да отговарят на високите поставени цели. Затова и този инвестиционен план от допълнителни 6 млрд. евро бил решаващ. 

„В момента това е далеч от това, което искаме да предложим като качествено летище в Нидерландия. Нашата цел е да върнем удовлетворението на нашите пътници и доброто обслужване на нашите авиокомпании", заяви директорът пред медиите.

Според обществената телевизия Nos “Схипхол” страда от голям недостиг на персонал. Проучване на профсъюза FNV показало, че голяма част от служителите, сред които охранители и терминален персонал се оплакали от прекаленото натоварване, а недостигът на хора създавал предпоставки за по-занижена безопасност.

От мениджмънта обещали да направят инвестиции в по-добра обработка на багажа. Като черен печат все още им стоял върху реномето в новинарските материали от преди две години как хиляди куфари са оставени без надзор, а заради не добра координация на работния процес много от пътниците им се наложи търсят с часове своите багажи. Телевизиите при всеки удобен момент припомнят и за честите сривове на системата за багаж.

За главния финансов директор на летището Робърт Карсоу е окуражаващо да види, че финансовите резултати се подобряват, но с оглед на последиците от корона кризата и последвалата заради войната в Украйна, все още са незадоволителни. "Постигането на нашите амбиции изисква значително увеличение и ускоряване на нашите оперативни парични потоци, без да губим фокус върху нашата конкурентна позиция", казва той.