About Me

My photo
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание на телевизия Bulgaria On Air, телевизия Канал 3 и агенция БГНЕС. Бил съм и кореспондент на национални медии от Лондон. Ресори: енергетика, инфраструктура и транспорт. От 2020 година живея в Белгия. Работя и специализирам в логистична компания. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, „зелената енергия“, съпътстващата инфраструктура, ВЕИ и тенденциите в секторите. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

Monday 1 July 2024

Фирмите в Нидерландия вече ще следят как стига персоналът до работа

С обществен транспорт, с кола или по друг начин до работа? От 1 юли работодателите в Нидерландия, които наемат повече от сто души, трябва да започнат да следят как стигат техните служители до работното място.

Снимка; Личен архив

В бъдеще тези данни биха могли да се използват като основа за мерки, свързани с намаляване на емисиите на CO2 в транспортния сектор. Новите изисквания не включват данни за работниците, които се придвижват пеша или с колело.

По предварителни данни, ако тези мерки сработят ще бъдат спестени 1,5 милиона тона CO2 до 2030 г.  Повечето компании, са наясно, че новите правила ще изискват допълнителен човешки ресурс за подобна статистика. Въпреки това оценяват мерките като положителни.

През 2019 г. компании, организации и правителства подписаха Споразумението за климата. В него е заложено, че до началото на следващото десетилетие емисиите на CO2 трябва да бъдат намалени с 49% в сравнение с 1990 г. и с 95% до 2050 г. Трафикът е отговорен за около 20 до 25% от емисиите в страната, в зависимост от това как се справя икономиката. Само пътуванията, свързани с работата, са отговорни за около 6% от всички емисии.

Най-много изминати километри за работа са с кола, сочат данни на Института за знания за политиката за мобилност (KiM). Шофьорите на автомобили и пътниците колективно изминават почти 40 милиарда километра годишно до работните си места. В случая с обществения транспорт това са почти 6 милиарда работни километра, почти 4 милиарда са изминати с велосипед за работа и 200 милиона километра пеша.

До 2027 г. цифрите ще бъдат само проследявани, едва тогава вероятно ще бъдат определени цели за намаляване на колективните емисии. Ако това не се случи достатъчно бързо към 2030 г., отделните компании могат да очакват конкретни цели.

Новите изисквания няма да затруднят кои знае колко и двете страни. За служителите няма да е тежест тази информация, защото те така или иначе и в момента дават справки как се придвижват. За работодателите ще се наложи внедряване на допълнителна администрация, особено за HR отделите. Някои работодатели вече знаят как се движат служителите им, тъй като предлагат карти за обществен транспорт или коли на лизинг. Работодателите, които не знаят това, могат да използват проучване, за да получат представа за поведението при пътуване на своя персонал.

Екологичната организация Natuur & Milieu е ентусиазирана от задължението за регистрация. Ръководителят на програмата за мобилност Нинке Онен коментира пред обществената медия NOS, че е добре измислено първо, че не се тръгва директно към налагане на задължителни стандарти, а първо се дава време на бизнеса да се види какви количества емисии генерира. Малко работодатели в момента имат представа за това. След като нещата се изяснят, следователно правителството може да поеме водеща роля в това, казва Онен. "Схеми за субсидиране на велосипеди или електромобили например. Или помислете за автобусна линия, която спира в бизнес парка или възможности за добра работа от дома.

Работодателската организация AWVN също подкрепя мерките. Друго сдружение - AFAS, която предлага административен софтуер на компаниите, е леко резервирана, тъй като има много неизяснени практически въпроси по прилагането на мярката.

No comments:

Post a Comment